Senaste nytt

Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt

johanolsson

Medlem
En liten del av mig vill inte tycka om det här - eftersom jag på rent avundsjukt svenskt manér missunnar alla att göra saker som jag inte kommer få göra.<br />
<br />
Men, en väldigt stor del av mig lyfter på hatten och gratulerar för att ha fått se bilder på detta. Nu kan jag drömma mig bort en stund. Bra reportage.
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>johanolsson;42181 wrote:</strong> En liten del av mig vill inte tycka om det här - eftersom jag på rent avundsjukt svenskt manér missunnar alla att göra saker som jag inte kommer få göra.<br />
<br />
Men, en väldigt stor del av mig lyfter på hatten och gratulerar för att ha fått se bilder på detta. Nu kan jag drömma mig bort en stund. Bra reportage.</blockquote>
<br />
Lufthansa First Class Terminal är inte så långt bort som man tror.<br />
Med hjälp av US Dividend Miles kan du flyga mellan Europa och Fjärran Östern i First class för bara 100.000 miles.<br />
Genom <a href="http://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/default.html" rel="nofollow">pågående buy miles kampanj</a> kan du skaffa 100.000 miles för ca 13.000 SEK.
 

johanolsson

Medlem
<blockquote><strong>AHO;42184 wrote:</strong> Lufthansa First Class Terminal är inte så långt bort som man tror.<br />
Med hjälp av US Dividend Miles kan du flyga mellan Europa och Fjärran Östern i First class för bara 100.000 miles.<br />
Genom <a href="http://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/default.html" rel="nofollow">pågående buy miles kampanj</a> kan du skaffa 100.000 miles för ca 13.000 SEK.</blockquote>
<br />
Hade jag haft 13,000 SEK hade detta varit i hamn nu. Mycket fördelaktig deal. Måste börja sätta mig in lite mer i detta.<br />
<br />
TUSEN TACK!
 

Jacob

Medlem
Tjusiga bilder! Jag har faktiskt den kompletta listan på alla whiskysorter som finns, det rör sig om ett 80-tal. Som whiskyfantast kan man spendera en bra stund i baren.<br />
<br />
Bland de mest exotiska:<br />
Japan - Suntory Yamazaki 12 years<br />
New Zealand - Milford 10 years<br />
Austria - Resetbauer 7 years<br />
Germany - Robert Fleischmann, Schwarzer Pirat 13 years<br />
<br />
Min enda negativa kommentar kring första klass terminalen är att servicen inte alls är riktigt lika uppmärksam och slipad som den var när terminalen öppnade.
 

nilsson

Medlem
<blockquote>mat på en nivå jämförbar med en femstjärnig restaurang</blockquote>
<br />
Ojdå. Guide Michelin som bara har tre stjärnor...
 

MarcusC

Medlem
Skapar abstinens att kolla på alla fina bilder.....men håller med Jacob, servicen är inte alltid lika bra som i början...inte för jag varit där speciellt många gånger....;)
 

Rustscheff

Medlem
Glöm inte passa på att käka även om ni flyger LH F senare-dryck och ffa maten från Do &amp; co överstiger "himmelsvitt" kvaliteten i Luften. I maj är det "Spargelsaison" och då kan man beställa grov, vit sparrris med perfekt hollandaise till sin oxfile eller wienerschnitzel. Och det går bra även till frukost...Så nöjer inte med den matsedel som ligger framme på bordet. I FCT är NÄSTAN allt möjligt. Ankorna kan man samla på och de finns i ännu fler varianter i MUC FCL. Jag brukar passa på att ta ett avslappnande bad och byta om före nästa flyg. Om Ni reser med sambon eller träffat på ett RIKTIGT trevligt ressällskap kan nämnas att badkaret rymmer 2 personer mer än väl och att det är gott om plats i badrummet :)
 
<blockquote><strong>ski;42099 wrote:</strong> Tack för artikeln. Du nämnde något om First class lounge- finns det en sådan för transitpassagerare i annan byggnad?</blockquote>
<br />
Det kommer ett test på Lufthansa FCL (terminal A) inom kort. Därefter test på Lufthansa First Class på A340-600 :)
 
Toppen