Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge/Terminal vid ankomst i Frankfurt/München men ej vidare i First class?

Vixit

Medlem
Inga problem alls. Du har ett boardingkort samma dag med utresa, det räcker.

Svar på Flyertalk verkar annorlunda :(

Webbsidan: ”Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.”

Känner mig som Di Leva nu, vem ska jag tro på... jag vet, för att veta säkert måste jag prova själv... gulp.

Hur synkade är de mellan FCL och FCT, kan man gå in i FCL och fråga om man har rätt att använda FCT...? Walk of shame blir kortare om man blir dissad i FCL... (där har jag visserligen även en separat access voucher som gäller till mars 2019, men den tänkte jag spara till någon annan gång och då helst till FCL MUC).
 

Senator

Moderator
Svar på Flyertalk verkar annorlunda :(

Webbsidan: ”Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.”

Känner mig som Di Leva nu, vem ska jag tro på... jag vet, för att veta säkert måste jag prova själv... gulp.

Hur synkade är de mellan FCL och FCT, kan man gå in i FCL och fråga om man har rätt att använda FCT...? Walk of shame blir kortare om man blir dissad i FCL... (där har jag visserligen även en separat access voucher som gäller till mars 2019, men den tänkte jag spara till någon annan gång och då helst till FCL MUC).

Vi har väl flera stycken härinne som har köpt deals från t.ex ATH som har åkt ner och vänt med olika biljetter och besökt FCL/FCT.

Men Tyskland är Tyskland: ordnung muss sein
 

Vixit

Medlem
Jag kan nu rapportera att det blev ”Nein!” på mitt försök att komma in på FRA FCLA idag. De kollade genast om alla flyg (FRA-BRU-ZRH-SIN) var bokade på samma biljett, vilket de ju inte var. Då tog det direkt stopp och jag hänvisades vänligt men bestämt att gå till Senatorloungen istället.
 

Senator

Moderator
Jag kan nu rapportera att det blev ”Nein!” på mitt försök att komma in på FRA FCLA idag. De kollade genast om alla flyg (FRA-BRU-ZRH-SIN) var bokade på samma biljett, vilket de ju inte var. Då tog det direkt stopp och jag hänvisades vänligt men bestämt att gå till Senatorloungen istället.

Det var väldigt intressant, och lite oväntat. Kanske börjar det blir för märkbart att kunder köper resor från länder där de inte har hemvistelse (Point of Sale)?

Det finns en form av tysk logik i detta: det hänger ihop på samma biljett och att det skall ske i samband med den resan. Men ganska hård tolkning kan jag tycka.

PS! När är du på BRU idag? Jag kommer om några timmar.
 

Vixit

Medlem
Det var väldigt intressant, och lite oväntat. Kanske börjar det blir för märkbart att kunder köper resor från länder där de inte har hemvistelse (Point of Sale)?

PS! När är du på BRU idag? Jag kommer om några timmar.

Landar från FRA 1425, åker hem för att byta kläder och väska, sen taxi tillbaka 1730 och flyger 1850. Så borde vara på The Loft kring 18-tiden. Pinga mig om du fortfarande är i faggorna!

Det blev olika biljetter för att jag var i Stockholm på jobb medan Singapore är privat - och dessutom blev resorna bestämda på olika tidpunkter. Kanske de hade varit mer flexibla om SIN-biljetten varit utställd av LH istället för LX. Jaja, nu blev det bubbelvatten och en pretzel istället...
 

Vixit

Medlem
Dagens andra lilla missräkning är Swiss coat check, som jag tänkte be om på ZRH FCL A - den är landside, inte i loungen (facepalm).

Eftersom jag har gott om tid ikväll, föreslog de att jag skulle gå ut och lämna in den, men man måste även hämta ut jackan landside på tillbakavägen och då har jag inte så mycket tid - så jackan får ta sig en tur till Singapore... >_<
 
Toppen