Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge/Terminal vid ankomst i Frankfurt/München men ej vidare i First class?

jurgenb

Medlem
Har en fråga som säkert ställts tidigare men jag hittade ingen tråd som fångade min uppmärksamhet när jag gjorde några sökningar här därav denna..

Ponera att man ankommer med en LH F flight till FRA på fm och har ett avgående flyg under em men endast i LH C eller *A C hur ser FCT/FCL situationen ut då. Är man endast hänvisad till Arrival Lounge eller är det full F service med limo (om platta) och FCT/FCL tills avgång med C ?

Har en kommande resa som jag funderar på att om möjligt rerouta till FRA i LH F.

::Månne ska denna ligga under flygplatser istället då den ju främst avhandlar FRA - men är ju gångbar på fler ställen med LH F lounges..
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Om du ankommer till Frankfurt i Lufthansa första klass är det detta som gäller.

Lufthansa First Class Terminal
Tillträde om du samma dag reser vidare från Frankfurt med Lufthansa, Swiss, Austrian eller LOT. Kabinklass spelar ingen roll. Reser du vidare till Skandinavien med SAS har du följaktligen inte tillträde.

Lufthansa First Class Lounges
Tillträde i samtliga tänkbara situationer, även om du avslutar din resa i Frankfurt eller reser vidare från Frankfurt med ett bolag i en helt annan allians (förutsatt att du praktiskt kan nå loungen förstås).

Samma regler gäller om du samma dag ankommit med Swiss i första klass.
 

A380*G

Medlem
Vid ankomst med LH F eller LX F via ZRH har man access till FCL samma dag, inte FCT.


Limousine service on departure: if you are starting your journey from the Lufthansa First Class Terminal, you will be taken to your flight by limousine or in an exclusive people carrier. *(1) The limousine service is also available to you if you are using our First Class Lounge in Pier B. This applies to Lufthansa, Austrian Airlines Group and SWISS flights to non-Schengen and non-EU countries which depart from a non-gate position or from Departure Areas A or C.

*(1) Applies to scheduled flights operated by Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group and SWISS.

Lufthansa ® - Lufthansa First Class on the ground
 

jurgenb

Medlem
Tack för snabbt svar, blir till o hålla sig i FCL alt se till att man åker LH C från FRA till ARN då :)
 

jurgenb

Medlem
Har varit i FCL A eller om det var B en gång tidigare, FCT däremot vore av nördskäl trevlig att hinna med dock ;)

edit: nörd skäl = nördskäl.. (el nördsjäl) ;)
 
Last edited:
Toppen