Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

Det är absolut värt att vänta om man vill uppleva F.

Däremot kommer du förmodligen inte att hitta några biljetter direkt FRA-SFO, utan du får nog byta någonstans i Nordamerika.

Stort tack, då kanske jag nöjer mig med C på den resan så tar jag en mer spontanare i F vilket låter mycket enklare.
 

Sequal

Medlem
Hej!

Det är ju känt att LH släpper sina F awardbiljetter 14dagar innan avgång. Men om man 14 dagar innan (på dagen) inte kan se några hos varken United eller ANA-tool, trots att det enligt seatalert (expertflyer) visar att enbart 2 av 8 platser är bokade. Vad kan det bero på? Ska jag vänta och hoppas att platser släpps eller ska jag ge upp?
 

karho

Medlem
Hej!

Det är ju känt att LH släpper sina F awardbiljetter 14dagar innan avgång. Men om man 14 dagar innan (på dagen) inte kan se några hos varken United eller ANA-tool, trots att det enligt seatalert (expertflyer) visar att enbart 2 av 8 platser är bokade. Vad kan det bero på? Ska jag vänta och hoppas att platser släpps eller ska jag ge upp?

Vänta, be till awardgudarna, och hoppas. Alla awards släpps inte på dagen 14 dagar innan, även om de flesta verkar överens att det är klart flest som släpps då. Du kan ju lägga in en (eller flera) alert i expertflyer, så får du ett mail så fort det öppnas upp?
 

palmen

Moderator
Hej!

Det är ju känt att LH släpper sina F awardbiljetter 14dagar innan avgång. Men om man 14 dagar innan (på dagen) inte kan se några hos varken United eller ANA-tool, trots att det enligt seatalert (expertflyer) visar att enbart 2 av 8 platser är bokade. Vad kan det bero på? Ska jag vänta och hoppas att platser släpps eller ska jag ge upp?
Enkla svaret är nog att Lufthansa i dagsläget tror de kan sälja platserna så just nu finns ingen anledning att erbjuda award. Framgår inte vilken destination du syftar på men det är många linjer som säljer mycket premium sista dagarna.
 

Sequal

Medlem
Enkla svaret är nog att Lufthansa i dagsläget tror de kan sälja platserna så just nu finns ingen anledning att erbjuda award. Framgår inte vilken destination du syftar på men det är många linjer som säljer mycket premium sista dagarna.

Tanken var att ändra bokningen och åka med LH F FRA-HKG sedan TG F HKG-BKK.

Vågade dock inte chansa så det blev:

ARN-FRA(LH B) FRA-MUC (LH B) MUC-HND (LH F) A340-600 NRT-BKK (TG F) A380
Blir en lång resa men med mycket upplevelser på vägen!
:)
 

palmen

Moderator
Tanken var att ändra bokningen och åka med LH F FRA-HKG sedan TG F HKG-BKK.

Vågade dock inte chansa så det blev:

Precis bokat om till ARN-FRA(LH B) FRA-MUC (LH B) MUC-HND (LH F) A340-600 NRT-BKK (TG F) A380
Blir en lång resa men med mycket upplevelser på vägen!
:)
Så det var Hong Kong, Lufthansa brukar inte strössla med platser dit direkt. Det kan mycket väl dyka upp platser ok någon dag och då kan du ju alltid boka om.
 

JohanA

Medlem
Hej!

Det är ju känt att LH släpper sina F awardbiljetter 14dagar innan avgång. Men om man 14 dagar innan (på dagen) inte kan se några hos varken United eller ANA-tool, trots att det enligt seatalert (expertflyer) visar att enbart 2 av 8 platser är bokade. Vad kan det bero på? Ska jag vänta och hoppas att platser släpps eller ska jag ge upp?
Lufthansa släpper award från ca 330 dagar från avgång fram till några timmar före avgång. En awardplats lan släppas teoretiskt sett närsomhelst. Tillgång beror på totala vyn till en viss destination runt berörda datum.
 
Toppen