Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

Henrik_B

Medlem
Upplever sämre tillgänglighet än vanligt. Använder United och SAS som ser samma. Kan det vara så att flera tyska kantoner startar sin semester nu? Hur såg det ut under samma period förra året?

BTW, SAS kundtjänst för EBG har stängt utanför ordinarie öppettider.

Är det bara jag?
 

Elberto

Medlem
Upplever sämre tillgänglighet än vanligt. Använder United och SAS som ser samma. Kan det vara så att flera tyska kantoner startar sin semester nu? Hur såg det ut under samma period förra året?

BTW, SAS kundtjänst för EBG har stängt utanför ordinarie öppettider.

Är det bara jag?

Alla tyska kantoner ("Bundesländer") har nu sommarlov. Jag har hört att det är senara jämförd med förra året.
 
Min känsla sista tiden är att Lufthansa nästan inte släpper några awardplatser alls utanför M&M, även på tidigare "lätta" sträckor som IAD och ORD. Helt omöjligt att hitta platser i F även inom 14-dagarsfönstret. Jag är ju LH SEN också och även där är det mycket svårare att hitta F-awards nu. Är det nån som medframgång bokat nån O-klass biljett med Eurobonus sista månaderna?
Jag bokade resa ungefär samtidigt som @palmen. Jag hade daglig kontroll av tillgängligheten inom de närmaste 14 dagarna ungefär 2 månader innan avresa. Efter sammanställning så visade det sig att 100% av helgerna kunde man hitta 2 Award-biljetter i nya F-kabinen till någon destination i Nordamerika. Framförallt Boston, Washington och New York. Gamla kabinen fanns i princip alltid till Philadelphia. Är man bara flexibel VAR man kan tänka sig resa så är det inga problem (eller var fram till 25 juli, har inte kollat efter det).
 
Lyfter denna tråd igen, är det fortfarande 14 dagar som gäller? Jag funderar på att åka från ARN till SFO sedan hem från SAN tillbaka till ARN och skulle gärna vilja flyga i F.
Är det värt att vänta tills 14 dagar innan för att boka eller bör jag kika på något annat flygbolag där det går att boka tidigare?
 

fcx

Medlem
Lyfter denna tråd igen, är det fortfarande 14 dagar som gäller? Jag funderar på att åka från ARN till SFO sedan hem från SAN tillbaka till ARN och skulle gärna vilja flyga i F.
Är det värt att vänta tills 14 dagar innan för att boka eller bör jag kika på något annat flygbolag där det går att boka tidigare?

Det är absolut värt att vänta om man vill uppleva F.

Däremot kommer du förmodligen inte att hitta några biljetter direkt FRA-SFO, utan du får nog byta någonstans i Nordamerika.
 
Toppen