Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

MarcusC

Medlem
Kikar lite på F award med M&M och visst finns det...men det är rätt klent med platser i F på destinationer i Asien & USAs västkust kan jag lova....till LAX & SFO finns enstaka platser i ekonomi...ingen annat de kommande 6månaderna....Så inte bara EBG som har svårt...
 

VonMögen

Medlem
Jag håller med, kikade med en SEN kollega och det verkar vara ett riktigt dåligt utbud till lite mer populära dest. Kanske bara HONor som får gräddfil till LH F mer än 14 dar innan eller säljer LH verkligen så många stolar i F... ?
 

Hall

Medlem
Jag håller med, kikade med en SEN kollega och det verkar vara ett riktigt dåligt utbud till lite mer populära dest. Kanske bara HONor som får gräddfil till LH F mer än 14 dar innan eller säljer LH verkligen så många stolar i F... ?

Ni har rätt men för någon vecka sedan var det inte så... Vad tusan har hänt?
 

MarcusC

Medlem
Ni har rätt men för någon vecka sedan var det inte så... Vad tusan har hänt?

Bra fråga....LH revenue management kan i och för sig svänga plötsligt...

Svårt tro LH har såå mkt F bokningar, men vem vet...

Det är knappast billigt heller om man skulle vilja betala fullpris, galet höga priser på allt vad F heter med LH group just nu..
 

Roger J

Medlem
Jag skulle gissa att det ändras igen om ett tag. Känns som att de håller på och går igenom antalet bonusplatser. Så lite is i magen tror jag gäller här.
 

Fredrik

Medlem
Det känns ju som att Lufthansa håller på att stänga alla kryphål för att få tag i bonusplatser billigt. Först styr man om intjäningen till att tydligare kopplas till kostnaden för biljetten och sen börjar man dra ner på tillgängligheten på platser. När man tänker så verkar det helt rimligt att Lufthansa går extremt bra och därmed inte behöver frequent flyers.

Men varför skär de då och bygger ut sin LCC-verksamhet?
 

MarcusC

Medlem
Det känns ju som att Lufthansa håller på att stänga alla kryphål för att få tag i bonusplatser billigt. Först styr man om intjäningen till att tydligare kopplas till kostnaden för biljetten och sen börjar man dra ner på tillgängligheten på platser. När man tänker så verkar det helt rimligt att Lufthansa går extremt bra och därmed inte behöver frequent flyers.

Men varför skär de då och bygger ut sin LCC-verksamhet?

Går LH så bra då? Visst ser man på deras priser måste de gå bra!?!... Men rykten & hela germanwings upplägget visar på annat. LX sägs väl vara bolaget som går bäst i koncernen...och deras prissättning tycker jag är helt föredra...!
 

Dr. Miles

Expert
Jag klistrar in karho:s inlägg från http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles-63.html#post238969 för att det blir lättare att hitta denna info i framtiden.

Kan som tillägg till Kristofers fina tabell ovan dela med mig av lite sökningar jag gjort på sista tiden.

Urvalet för mig baseras på tanken att ta med min fru till FCT; så har sökt på lite random LH destinationer, alla från FRA, och 2 platser per flight.

Till vissa destinationer är det svettigare än andra är väl lärdomen. Och också att de släpper flera platser när det närmar sig, till både AUH och DXB var det t.ex. rött 30 april vid sökning 22 april, men öppnades upp (minst) 2 platser vid sökning 28 april.

Detta kanske hjälper någon!

Visa bifogad bild 24936
24936d1400850946-avianca-taca-lifemiles-2-x-lh-f.png
 
Toppen