Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

Alx

Medlem
Det finns ofta via United även långt framåt i tiden, särskilt som statusmedlem på UA, men så gott som aldrig när jag ringer till EuroBonus. Jag antar att LH/LX m.fl. drar ner på tillgängligheten för fler flygbolag än US Airways.

Skulle det kunna vara så att LH/LX m.fl. anser att de inte gärna vill erbjuda t.ex. SK, US m.fl. medlemmar F klass eftersom SK, US m.fl. inte själva har någon F klass att ladda in i potten av awards?? Jag menar what goes around comes around!? Bara en tanke!
 

Magino

Medlem
Det finns ofta via United även långt framåt i tiden, särskilt som statusmedlem på UA, men så gott som aldrig när jag ringer till EuroBonus. Jag antar att LH/LX m.fl. drar ner på tillgängligheten för fler flygbolag än US Airways.

Skulle det kunna vara så att LH/LX m.fl. anser att de inte gärna vill erbjuda t.ex. SK, US m.fl. medlemmar F klass eftersom SK, US m.fl. inte själva har någon F klass att ladda in i potten av awards?? Jag menar what goes around comes around!? Bara en tanke!

Men har du lyckats boka en LH F på United längre fram i tiden? Vad jag har hört så hittar man ofta LH F på United men när man försöker bokar försvinner platserna i de sista steget. Detta är dock gammal information så jag är inte helt säker på hur det är just nu.
 

Alx

Medlem
Det har inte försvunnit platser när jag har bokat vare sig C eller F via UA. Däremot har det dykt upp nya platser på UA när jag har bokat t.ex. C.

Exempel: det finns C biljetter för två passagerare men inte den tredje. Men när jag väl har bokat två passagrare har det direkt funnit två nya platser i C på samma flygning, så visst kan det visas "felaktigheter" på UA. Men i mitt fall bara till det bättre än så länge.
 

Dr. Miles

Expert
United webbsida visar ofta photom availability av Lufthansa First class och det går nog inte boka.

Lufthansa First Class Award Availability and Booking Strategy | TravelSort
Hilary Stockton skrev:
How Do I See True Lufthansa First Class Award Space Available to Star Alliance Partners?

Since United.com sometimes shows phantom availability (a Lufthansa first class award appears to be available, but isn't) and sometimes doesn't show award availability that is actually there, you should use ANA to verify true award availability. See How to Use ANA to Search for Star Alliance Award Space
 

Hall

Medlem
Jag hittar tillgänglighet på Awardtravelr enligt nedan men Eurobonus vill inte/kan inte boka. Är det endast för M&M eller hur gör jag för att trolla fram säte?

Jag får upp fyra awardplatser i F via M&M ARN-FRA-IAD på detta datum (25/4) men inga platser över MUC. Det var Boeing 747-8I FRA-IAD.
 

Roger J

Medlem
Man kanske ska boka C award och försöka ändra 14 dagar innan avgång?

Så har jag gjort och lyckats med både utresa och hemresa. Problemet är hemresan. Du kan inte vara borta längre än 14 dagar. För exakt när det är 14 dagar till hemresa finns den eventuella möjligheten att ändra bokningsklass till F. Eurobonus bonusbiljetter tillåter ändring av hemresan efter att utresan påbörjats endast för EBP (Pandion). Så som EBG eller lägre är det max 14 dagars resa som gäller.
 

Glenn E

Medlem
Så har jag gjort och lyckats med både utresa och hemresa. Problemet är hemresan. Du kan inte vara borta längre än 14 dagar. För exakt när det är 14 dagar till hemresa finns den eventuella möjligheten att ändra bokningsklass till F. Eurobonus bonusbiljetter tillåter ändring av hemresan efter att utresan påbörjats endast för EBP (Pandion). Så som EBG eller lägre är det max 14 dagars resa som gäller.
Känns tråkigt att tillhöra EBG patrasket;)
Fast om man ska till Asien är ju ANA ett bra alternativ för hemresan och ANAs F biljetter är lättare att få tag på ett par månader i förväg.
 
Toppen