Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

Svante

Medlem
Eller släpper de bara ALLTID 1 säte i F oavsett??? Ser tex FRA-ABV imorgon, finns 7F resp 7A, men kan bara få till 1 award enligt expertflyer...
 

Senator

Moderator
Det finns några enkla steg att få åka Lufthansa F:
1. Köp en F-klass biljett
2. Gå med i Miles & More, köp D-klass eller högre och uppgradera
3. Gå med i Miles & More, spara miles och betala en sådan biljett med M&M miles
4. Använd Star Upgrade programmet, det verkar funka bra då det funkar på en "request" basis. I alla fall för M&M medlemmar.

:cool:

Ledsen om jag låter lite sarkastisk, men det känns som förväntningarna är att Lufthansa skall bara dela ut det mest exklusiva dom har till alla Star medlemmar. Jag som M&M medlem brottas nog att få dessa platser så jag uppskattar att egna medlemmar har förtur (på samma sätt som EB bör ha förtur på SAS). Att hitta F plats på LH är inte så enkelt längre rent allmänt kan jag säga. LX hittar jag ibland, men inte så mycket LH.

Jag gissar det är ett medvetet val samt en REV MGMT fråga att i vissa fall hellre låta stolarna gå utan passagerare för att behålla den exklusiva känslan.
 

Fredrik

Medlem
Kan nämna att jag som silvermedlem hos Miles & More hittade tillgänglighet hos (mest) LX men även på vissa rutter LH när jag strax för jul letade en resa i april. Det handlar alltså inte bara om senatorer(guld) utan även vi vanliga dödliga.

Vad än M & M har för brister så är det bättre tillgång till LH/LX F den vägen.
 

j-n

Medlem
Tack för era svar!
När jag ringde till SAS idag så frågade jag om platser imorgon lördag och då sa han att det inte var några problem att få plats.
Jag antar att man får ringa varje dag och får man jackpot så är det bara att dra till flygplatsen.
 
Hittar tillgänglighet i Lufthansa First på Awardtravelr men Eurobonus kan inte boka

Jag hittar tillgänglighet på Awardtravelr enligt nedan men Eurobonus vill inte/kan inte boka. Är det endast för M&M eller hur gör jag för att trolla fram säte?

Skärmavbild 2013-01-30 kl. 13.40.24.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Awardtravelr hämtar från olika källor så kan man inte lita på deras info, speciellt när det gäller Lufthansa/SWISS award i First class.

ANA visar ofta korrekt info.
Screenshot20130130_1.jpg

Jag antar att Awardtravelr har hämtat info från United.com.
Screenshot20130130_2.jpg
 
Last edited:
Tänk att det ska vara så komplicerat att hitta rätt - Awardtravelr är ju SÅ bra men man utgår ju ifrån att det stämmer. Jag var så himla nöjd där ett tag :)
 
Toppen