Senaste nytt

Lufthansa första klass stolar säljs som business class, nu är goda råd dyra!

Roger J

Medlem
I slutändan var det helt omöjligt att behålla seatingen på rad 2, utan blev flyttad till rad 3. F-kabinen är helt blockad utan några passagerare. Gatepersonalen sa att de enbart seatar någon i F-stolarna om C-stolarna tar slut, gäller även HON. Business verkar fullt. Här är i alla fall en livebild från mitt säte blickandes in i F (courtesy of FlyNet - riktigt snabbt idag)..:
DUS-YYZ-HAV.jpg
 

MarcusC

Medlem
Kass av LH ju....varför inte erbjuda stolarna till PAX? Du får gå och sätta dig där efter mealservice? I och för sig bättre IFE skärmar i C ?!
 

Roger J

Medlem
Det sitter tre flygvärdinnor i "F" nu och snackar med varandra. Jag förstår inte strategin riktigt. Ja ja. Skål på det!
 

Roger J

Medlem
Kass av LH ju....varför inte erbjuda stolarna till PAX? Du får gå och sätta dig där efter mealservice? I och för sig bättre IFE skärmar i C ?!
1. De är stenhårda, man får inte gå fram i den kabinen, har frågat. Den är tydligen avstänngd idag.
2. Sitter på bulkhead så det är skärmarna som åker upp ur armstödet. Jag kär med datorn istället.
 

Senator

Moderator
Kass av LH ju....varför inte erbjuda stolarna till PAX? Du får gå och sätta dig där efter mealservice? I och för sig bättre IFE skärmar i C ?!

Ganska enkelt tycker jag: "You get what you pay for". Jag har åkt med SAS mellan ZRH-ARN och det var 0 pax i avdelat affärsklass, men man fick snällt sitta i sin stol i den kabin man hade bokat.
 

twiggs

Medlem
Ganska enkelt tycker jag: "You get what you pay for". Jag har åkt med SAS mellan ZRH-ARN och det var 0 pax i avdelat affärsklass, men man fick snällt sitta i sin stol i den kabin man hade bokat.

Min åsikt också! Har varit med om att vara ensam passagerare i Y mellan CPH och GOT (dividern var placerad ett par rader bakom nödutgångarna). Apklass helt fullt, men ändå så fick ingen flytta framåt.

Fast å andra sidan har jag mellan CPH och PLQ varit med om att C-klass tagit upp en rad (fullt), Extra sex rader (fullt till drygt 40%) – ville man flytta bakåt så fick man nöje sig med servicen som ingick i Y-klass. Ingen logik enligt min mening då själva konceptet med flyttbar divider är att man ska kunna anpassa kabinen.

Vill man sitta i F, så betalar man F!
 

MarcusC

Medlem
Min åsikt också! Har varit med om att vara ensam passagerare i Y mellan CPH och GOT (dividern var placerad ett par rader bakom nödutgångarna). Apklass helt fullt, men ändå så fick ingen flytta framåt.

Fast å andra sidan har jag mellan CPH och PLQ varit med om att C-klass tagit upp en rad (fullt), Extra sex rader (fullt till drygt 40%) – ville man flytta bakåt så fick man nöje sig med servicen som ingick i Y-klass. Ingen logik enligt min mening då själva konceptet med flyttbar divider är att man ska kunna anpassa kabinen.

Vill man sitta i F, så betalar man F!

Visst,men gällande LH ovan verkar det ju varit möjligt välja säten vid on line check in? När man dessutom inte har F på flighten skulle man i min mening kunna låta betalande C passagerare sitta i F stolarna, med C service! Det är ju en annan sak flytta upp från extra till business på sas. Men i ovan fall går det ju inte boka F!
 

Roger J

Medlem
Lufthansa gör ju rätt så klart, de skyddar F-produkten. Men F-stolarna ingick i C-kabinen denna flight och då är det klart att man gärna fått en av dem. Nu behövdes de väl inte i slutändan (antalet passagerare sjönk antagligen innan avgång) och då valde LH att placera alla i vanliga stolar. Alltid trist att bli flyttad ofrivilligt till en sämre stol.
Ja ja, den flighten är glömd nu.
 
Toppen