Senaste nytt

Lufthansa första klass passagerare kan hyra en Porsche 911 i 3 timmar för 99 euro.

Dr. Miles

Expert
Har någon väldigt nyligen använt sig av dealen med Porschen som man kan hyra i Frankfurt? Har fått bekräftelse på att den är bokad och även det efterföljande mailet att bilen finns tillgänglig.

Antar att man hämtar ut bilen på avis direkt vid arrival? Sen kan man lämna bilen direkt vid ingången till FCT ? Gäller fortfarande fri bränsle på denna deal?
Det kanske passar bättre i den här tråden?

Lufthansa första klass passagerare kan hyra en Porsche 911 i 3 timmar för 99 euro. | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Har någon väldigt nyligen använt sig av dealen med Porschen som man kan hyra i Frankfurt? Har fått bekräftelse på att den är bokad och även det efterföljande mailet att bilen finns tillgänglig.

Antar att man hämtar ut bilen på avis direkt vid arrival? Sen kan man lämna bilen direkt vid ingången till FCT ? Gäller fortfarande fri bränsle på denna deal?
Inte väldigt nyligen, men för ett halvår sedan så fungerade det så. Hämta upp på Hertz och lämna tillbaka på FCT. Tror vi väntade mindre än en minut innan hyrbilskillen dök upp när vi bromsade in där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ErikLi

Medlem
Jag körde 991 4s för knappt ett halvår sedan, funkade kanon, lämnade direkt på FCT. Funkade mkt bra!, grymt trevligt
 
Man kan alltid lämna hyrbil direkt vid FCT när man har access till den terminalen. De har även parkeringsservice om man kommer i privat bil. Utmärkt service!
 
Är det inte AVIS man hyr via? Det här jag gjort i alla fall
Ja du har rätt, kollade gamla foton nu.

IMG_6586.JPG
 

Gus

Medlem
Sweet! Fick du välja bland olika bilar? Det står 911 på bokningen, men dels ska man ju kunna välja Panamera och ni har uppenbarligen lyckats haffa en 911 cab
Förlåt, har missat att svara på detta ser jag nu. Vi ville helst ha en cab så jag ringde och gjorde en önskan om det. De kunde inte garantera något men skulle försöka fixa det och det lyckades! När man hör folk som utnyttjat denna deal tycker jag bara man ser caben, jag kan inte minnas att jag sett de andra Porschemodellerna.
 
Hur var det med betalning av detta? Räcker ett SAS Amex Elitekort eller krävs det fler kort? Hört att platinum kort räcker men har man guldkort krävs två olika.
 

johisco

Medlem
Som Porschenörd blir man ju sugen direkt men med tanke på att jag kört alla de senaste 911orna redan känns det som att jag läggar alla mina 5.5 timmar i terminalen istället. Tror jag...

Hade de haft nya Turbo S hade jag bokat direkt, den är helt otroligt kul att köra!
 
Toppen