Senaste nytt

Lufthansa erbjuder snart wifi också på kortare flygresor

BusinessClass

Redaktör
Passagerare som flyger med Lufthansa och Austrian Airlines kommer snart att kunna vara på nätet också på kortare flygresor. Att surfa på nätet i luften är ju inget nytt - Norwegian har erbjudit detta i flera år på de flesta av sina rutter, också i Skandinavien, och de flesta större flygbolagen har lösningar av olika…
 

jsn

Medlem
Prissättningen är "intressant"...
Första frågan är om Lufthansa ser Internet i luften som ett nödvändigt ont som de "måste" tillhandahålla, eller om de ser det som en Added value / key differentiator.
Om det är det första valet så kan jag förstå att de vill hålla nere antalet surfare och ffa mängden data som skickas, och det bör de uppfylla med nämnda prissättning.
Om de ser det som det andra alternativet så tror jag att de biter sig själva i svansen när de både försöker äta kakan och ha den kvar, många kommer tycka att priserna är för höga och då välja bort att använda det, och följdaktigen även lättare välja bort Lufthansa. För att det skall bli succe för Lufthansa behöver de inkludera WiFi antingen i (de dyrare) biljettpriserna och/eller i sitt bonusprogram.
Men framtiden får väl utvisa hur det går.
 

palmen

Moderator
Vi får väl se hur det blir med priset, initialt under en testperiod ska det i alla fall vara gratis enligt info.
 

Palazzi

Medlem
Tycker det verkar vara en helt OK prissättning om det skulle göra att det fungerar.
Åker sällan med Norwegian, men har upplevt att antalet anslutna enheter gjorde det problematiskt att överhuvudtaget ladda ner ett mail.

Jag tänker jobbmässigt o 3€ är väl knappt ingenting (egentligen inte 7-12 heller) Jag misstänker också att hastigheten för 3€ tillåter att man läser RSS-nyheter.

Roamingkostnaden försvinner ju också i sommar, så mer kraftfullt internet känns inte nödvändigt.
Känner man för att se netflix (eller liknande) kan man ju se dessa offline numer.
 
Toppen