Lufthansa eller Swiss till Kina i business class?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Thomasn, 20 December 2011.

1. Thomasn

Thomasn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Tänkte höra vad ni skulle rekommendera? I januari ska jag åka till Xian i C-klass och dit kan man åka antingen via Peking eller Shanghai, och då det jag lärt mig på detta forum är att det inte alltid det kortaste resan som är den bästa? Så ska jag åka med LX, ARN-ZRH-PVG-XIY alternativt Lufthansa, ARN-FRA-PEK-XIY. Har åkt Lufthansa tidigare, bra men lika spännande som en Volvo. Vad säger ni?

2. LX till PVG vilken dag i veckan, samt 2 gånger på helgen :) Annars börjar man med PEK i februari. Om du är flygentusiast kan en A380 till PEK vara ett alternativ..

3. Själva flygupplevelse håller jag med Senator.
    SWISS Business class är mycket bättre än Lufthansas. Jag vet dock ej om de använder flygplanet med nya Business class till Shanghai.

Däremot flygplatsen Shanghai Pudong(PVG) är inte min favorit. Dessutom det finns bara en Air China flight om dagen mellan Shanghai Pudong och Xi'an. Medans 8 turer per dag mellan Beijing Capital(PEK) och Xi'an.
    Om du vill samla Star Alliance poäng/miles, så är det kanske värt att tänka på.

1 person likes this.
  4. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välj SWISS. Lufthansas business produkt är sämre rakt igenom!

För bäst total inkl alles runt (miles, stol, upplevelse, mat, mm) så väljer du British Airways.

5. Ola

Ola Ny medlem

Varför inte prova Turkish Airlines via IST ? Åkte med TK i C till PVG nyss och tyckte att det var ett par "snäpp" bättre än motsvarande produkt med Lufthansa.

6. Om alla får säga sitt, så säger jag också. ;)
    Flyg med Aeroflot! Du kommer inte bli besviken. (Det är inget skämt eller ironi.)

Välj avgångar som utförs av Airbus A330 plan.

7. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är är nyfiken hur upplever du skillnaden mellan swiss och British Airways ?

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jodå, sedan Augusti 2011 är alla A340-300 utrustade med den nya Business produkten. Enda dumma tycker jag är att de har återanvänt TV-skärmarna från gamla stolarna. Men de vill ju inte göra samma tabbe som Lufthansa där TV skärmarna i "nya" C är större än gamla F.

Också en intressant grej med A340 är att de maskiner som LX fick levererade nya från fabrik, av någon anledning har den nya designen på overhead bins och interior linings installerad enbart framför dörr 2, dvs i F och mini kabinen för C. Medan resten av planet har gamla interiören. Förstår helt enkelt inte logiken i detta, hem hoppas ändå starkt på att jag får flyga i en ny maskin!

9. Vad bra. Tack för infot!

10. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss har en mycket bättre produkt än Lufthansa. Välj dem! :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!