Lufthansa eller Swiss i ekonomiklass?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Gnopps, 18 Juni 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har aldrig flugit Swiss men är nyfiken på att prova dem. Någon som kan berätta hur de är på långresor jämfört med Lufthansa? T ex. komfort, underhållning, mat, service, etc?

2. Nisse

Nisse Ny medlem

Swiss har en enhetlig standard med Airbus 330 och 340 på långlinjerna; egen skärm i varje stolsrygg, val av måltider, dryck o.s.v. Man kan noga säga att det är ganska likt Lufthansas flygningar med motsvarande flygplanstyper.

3. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle välja Swiss, Zrh är efter MUC en av de smidigaste europeiska flygplatserna. Har inte testat LXs ekonomi själv på longhaul, men skulle föredra framför Lufthansa utan någon specifik motivation.

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör det inte att Swiss blir valet om Lufthansa kör med 747 på rutten då ekonomiklass på dessa plan är ganska dålig?

5. Jag håller med Marcus.
    Jag väljer SWISS före Lufthansa. Deras eko är bättre(AVOD på alla widebody plan. Kanske inte på Edelweiss plan) och ZRH är en bra flygplats.

6. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller också med om att LX går före Lufthansa.
    Dessutom får man alltid en bit schweizisk choklad till kaffet!

7. Ericel

Ericel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste säga att jag upplever att LX har för många bokningsklasser som bara ger 25% i EuroBonus. Betalade tex nästan 22.000 kr för t/r till GRU och fick bara 1500 x 2 poäng. Kanske iofs säger mer om EuroBonus... upplever dock att man ofta hamner i V och L klasser för dyra pengar medans med Lufthansa ofta hamnar i 100% klasser...

Annars tycker jag personligen att LX är fräschare än Lufthansa. Choklad är också gott som någon sade :)

8. Ericel

Ericel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    L - hade dock fler destinationer på biljetten så det var inte priset till GRU enbart.. överdrev en smula men upplevda samma sak på en Indienbiljett... dyr biljett med bara 25% earning :(

Reste CPH-ZRH-GRU med LX

07 Mar 2011 Zürich - Sao PauloLX 0092 L Economy Discounted
    Baspoäng 1 500 0
    07 Mar 2011 Copenhagen - ZürichLX 1273 L Economy Discounted
    Baspoäng 150 0

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för svaren! Det verkar luta lite åt Swiss alltså..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!