Lufthansa eller Austrian Airlines business class från Dubai till Europa?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Traveller2012, 21 Oktober 2012.

1. Traveller2012

Traveller2012 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej jag skall åka hem till ARN från DXB på onsd 24/10 och har att välja på Lufthansa 631 till FRA och sen vidare till STO eller OS 840 till VIE och sen till STO

Hur är OS Business Class? (Enligt deras kundtjänst så är det dessvärre inte den nya BC på =S840 utan den gamla 767:an

Jag åkte Lufthansa hit och den BC var OK men inget speciellt

Jag reser i C så min fråga är:Vilken skulle ni med tanke på kvaliten på "C-classen"välja på den "långa legen" dvs från DXB

Lufthansa eller OS, och i såfall varför?

Tack på förhand!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OS 767 är inte speciellt rolig. Jag flög den i C i sommras och det är den i särklass sämsta hårda produkt jag testat i C. Servicen är det väl inge fel på, men jag skulle nog satsa på Lufthansa istället.

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag flög OS i C var igår, förvisso i 777 men stolen är ju densamma. Eftersom de ska renovera kabinen är stolarna ganska slitna så jag skulle helt likställa OS hårda produkt med SAS C kabin om du har testat den?!

Även om Lufthansa C stol inte är så mycket bättre den så känns den ändå snäppet fräschare än OS. Däremot vinner OS överlägset över Lufthansa när det gäller kvalitet på maten i C tycker jag.

Så om jag vore du skulle jag välja flygbolag med utgångspunkt i vad du anser är viktigast: stolen eller maten?!

4. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker OS mjuka produkt är mkt bättre än Lufthansa.
    Maten i OS C är den bästa jag någonsin ätit i C på ett EU flygbolag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!