Lufthansa Economy class: intra-Europa

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dr. Miles, 14 Maj 2013.

  1. Jag kan tänka mig att mer eller mindre de flesta BusinessClass.se medlemmar har flugit med Lufthansa i Economy class inom Europa.
    Så vanligt så att ingen har skrivit om resereportage om Lufthansa Economy class inom Europa.

    Här kommer en bildreportage av Lufthansa Economy class på Embraer E195.

    Seat konfiguration är 2-2 hela kabin. I Business class sitter man dock 1-1 med seatblocking.
    Lufthansa Embraer E195_07.jpg

    Nya fräscha stolar.
    Lufthansa Embraer E195_01.jpg
    Lufthansa Embraer E195_08.jpg

    Benutrymmet är helt OK för mig som är 170 cm lång.
    Lufthansa Embraer E195_02.jpg
    Grovt 20 centimeters mellanrum mellan mitt knä och stolen framför mig.
    Lufthansa Embraer E195_05.jpg

    Flight magazine och säkerhetsinstruktion har flyttat till en ficka övre del av stolen.
    Lufthansa Embraer E195_03.jpg

    Misaligned windows. Irriterande.
    Lufthansa Embraer E195_04.jpg

    Serverad måltid var en varm pizzabit. Det var svårt att äta utan att kladda sina fingrar.
    Lufthansa Embraer E195_06.jpg

    Stolen var bekvämt att sitta i och det fanns inga pelare under stolen vilket var positivt. På flygplan med 3-3 konfiguration har ofta en pelare mellan A och B, E och F.

    Alla fyra stäckor som jag flög med Lufthansa i Economy under denna resa fick jag seatblocking som SAS EuroBonus Gold. Tack Lufthansa!
     
    1 person likes this.
  2. Jag ser att Doktorn blev "NEKed"
     
  3. Förtydligande om seatblocking.
    Killen på bilden med flight magazine på mitt knä flyttade till andra sidan senare, så den flighten fick jag inte seatblocking på riktigt.
     
  4. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig flugit med Embraer 190/195 men tycker den ser lite klaustrofobisk ut :)
     
  5. Inte alls, härligt flygplan...
     
    1 person likes this.
  6. SeaPlanePilot

    SeaPlanePilot Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en mycket behaglig flygning mellan MUC-CDG.
     
  7. Lonelyflyer

    Lonelyflyer Medlem

    Ort:
    BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte den med MUC-GVA och vet inte vad jag tycker riktigt - kanske var turbulensen som gjorde sitt..
    Men då var det typ skinnfåtöljer,
    äh, det var en Canadair Regional Jet 700 ser jag nu
     
  8. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Faktiskt ett av de trevligare planen att åka med intra EU. Sitter man dessutom i C så är det ganska luftigt.

    Dock säger detta en del om hur lågt C intra EU sjunkit.... :)
     
  9. Ja, dessutom många företag inte protesterar att när de behöver att betala en normalbiljett som kostar 10-12.000 SEK inom Europa. I stor sätt för samma hårdvaruprodukt.

    Tänk om telekombolaget kom med en liknande affärsmodell. :rolleyes:
    Om du vill ringa närsomhelst, så kostar det minuttaxan 100 SEK per minut.
    Om du bokar 1 månad i förväg när du vill ringa så kostar minuttaxan 0,10 SEK per minut.
     
  10. Jag gillar dessa E195. Det känns klart luftigare med 2+2 än 3+3 i en Airbus/Boeing. Dock vid cruise så låter det som att motorn aldrig varvar ner vilket betyder att det är aningen högre ljud i kabinen än andra likvärdiga plan.

    @Dr. Miles
    Satt du på 6A möjligtvis ?
     
    Last edited: 14 Maj 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×