Senaste nytt

Lufthansa Businessclass till Dubai?

A

Aurora

Guest
LH til abu dhabi hadde full servering "back then", men den ruta går vel ikke lenger?

@Moco - Austrian flyr til dubai?
 

Jonas C

Medlem
Sitter och kikar på awards från Dubai nästa vår. Lufthansa hade gott om platser i Business Class. Frågan är nu, vilken service kan man förvänta sig på DXB-FRA som avgår kl 1 på natten. Får man en ordentlig middag eller bara en Economy-bricka efter takeoff?
 

Stockholmer

Medlem
Sitter och kikar på awards från Dubai nästa vår. Lufthansa hade gott om platser i Business Class. Frågan är nu, vilken service kan man förvänta sig på DXB-FRA som avgår kl 1 på natten. Får man en ordentlig middag eller bara en Economy-bricka efter takeoff?
Jag flög den avgången för två år sedan, så det kan ha ändrat sig sedan dess, men det delades ut en full middag strax efter start. Själv slocknade jag direkt när jag satt mig ner, så jag åt middag och frukost strax innan landning.
 

Agö

Medlem
Bisarr strategi. Rök ut motståndarna genom att öka kapaciteten så pass mycket att du svälter ut konkurrenterna.

I dag flyver Lufthansa dagligt fra den sydtyske lufthavn til Dubai med fly at typen Airbus A340-600 med plads til 306 passagerer. Men hos konkurrenten Emirates er man kommet op på tre daglige afgange, hvor to flyves med A380 og den sidste med et stort Boeing 777-fly. Det betyder, at Emirates hver eneste dag kan tilbyde samlet 1.320 sæder i hver retning fordelt på tre afgange.

Lufthansa opgiver Dubai-rute
 
Toppen