Lufthansa Businessclass till Dubai?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av joelflight, 22 November 2015.

1. joelflight

joelflight Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Vi ska åka till Dubai i vår och jag undrar hur LHs business till Dubai är. Räknas det som longhaul? Hur ser serveringen ut med mera. Ser ut som det blir 747-400 eller A330-300 med Lufthansa. Skulle jag kunna förvänta mig nya kabinen? Hur är Swiss jämfört med Lufthansa. Och om det blir 747 skulle ni säga upper deck eller main deck?
    Tacksam för svar.

Gus och Hudik gillar detta.
  2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag vet om den här avgången är att utresan ner till Dubai är de enbart frukost som serveras då det är väldigt sen avgång (efter 22:00) på kvällen med ankomst 06:00 på morgonen i Dubai.

Lufthansa flyger enbart från München till Dubai alltså inte från Frankfurt om det inte ändras något till nästa år, kan jag inte säga.

3. joelflight

joelflight Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har de ändrat det för i vår flyger de från FRA 13:20 med 747-400
    13:20 - 22:35

FRA - DXB 06h 15min

LH630

Tack för svaret

4. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På flighten från München till Dubai (som avgår efter 22) är det full middagsservering, åtminstone i First. Skön dagsflight hemåt med avgång kring 08 från Dubai.

5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad menas med full middagsservering? På alla mina flighter längre än 6h har jag alltid fått middag oavsett flygbolag (har endast flugit ekonomi) så förstår inte varför det skulle vara något speciellt?

6. Kan man inte bara fråga Lufthansa direkt?

MegaFlyer gillar detta.
  7. joelflight

joelflight Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man nog men undrade om era åsikter:)

8. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget speciellt med det, men om du läser längre upp i tråden ser du att Lufthansa enligt uppgift bara skulle servera frukost på flygningar från Frankfurt till Dubai med avgång efter kl. 22. Det var mot den bakgrunden det kunde vara intressant att nämna att det uppenbarligen är bättre ställt från München.

Det förekommer för övrigt en del flygningar på omkring sex-sju timmar utan ordentlig middagsservering. Flög till exempel KLM C från MCT till AMS för ett par år sedan (avgång kring midnatt), där erbjöds bara ett lätt "snack" på natten strax efter start, och sedan frukost före landning. Har också flugit AF och LX i affärsklass på småtimmarna från Dubai. LX serverade middag, oklart med AF (minns @Agö ?).

Brandten gillar detta.
  9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I princip hundra på att AF körde en "light meal" och ingen middag för att därefter satsa på frukost - det skulle nog ha varit mkt tight annars mellan serveringarna. Avgången var ju 01:25 så ingen vidare tid att käka en rejäl middag på.

Igorius gillar detta.
  10. marbe166

marbe166 Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!