Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

Senator

Moderator
Och vi behöver inte ta alla parametrar om fukten och värmen i Florida under juli. Vi har varit där förr då och vet vad vi ger oss in på! ;)

Maja, jag vill bara påpeka att Florida är extremt varmt och fuktigt på sommaren (ffa juli/aug)! Kan lätt bli 35+ och kännas som en våtbastu konstant.
bara en heads up om du inte har koll på detta.

Ping @Kimmen00 :p
 

Canadien

Medlem
Lägg där till en flygsjuk 9-åring
Är mycket bättre att kunna ligga lieflat för att motverka åksjuka. Dessutom har man mer plats vid sätet och större toaletter i Business. Mina barn har också tendenser så påsen får åka fram ibland men det är bra mycket enklare när man har mer plats.
 

Maja

Medlem
Är mycket bättre att kunna ligga lieflat för att motverka åksjuka. Dessutom har man mer plats vid sätet och större toaletter i Business. Mina barn har också tendenser så påsen får åka fram ibland men det är bra mycket enklare när man har mer plats.
Därför vi snudd på bara åkt SAS Business de senaste åren. Lagom bortskämd vid det här laget. ;)
 

Maja

Medlem
@Senator Ska leta lite och se vad jag kan hitta. Tack för alla förslag! Just extra byten är något som detta resesällskap gärna avstår ifrån. ;)

Får tyvärr inte upp några Unitedfligher alls när jag söker GOT-MIA via United.com :( Fick bara upp en massa Lufthansaalterantiv och en kombo med Swiss. SBS här kanske?
 

Zniper

Medlem
Ja, där är jag helt med dig och den typ av parameter är viktiga, och jag förstår att SAS då känns tryggt och säkert.


Lufthansa/United
PLNCZI6 LH P Round-Trip 8165(SEK) B
PLNCZI6 UA P Round-Trip 8165(SEK) B
Förste utresedatum är 27JUN2019 för denna. Skatter och avgifter tillkommer

Z1SEBIZ SK Z Round-Trip 15145(SEK) så nästan dubbel så dyr.

Det finns några andra förslag från mig nu som ni är så pass flexibla med datumen. Det är att flyga United 69 till Newark och byta till United till MIA eller FLL därifrån. Byte i Europa är att föredra, men jag tycker den produkten är långt bättre än Lufthansa även på de äldre B752.

Orkar ni ett byte till: Air Canada via CPH och YYZ, med busenkel US CBP i YYZ. OBS! Det är Air Canada Rouge mellan YYZ-MIA/FLL-YYZ.

Priset ovan finns med Lufthansa, United och Air Canada. Men inte av någon anledning med Swiss och Austrian. Men du kan prova om det går att boka United code share, operated by Swiss via ZRH på dina datum för ovan pris.

Var hittar du dessa? Expertflyer?
 
Toppen