Senaste nytt

Lufthansa Business eller SAS Plus inom Europa?

AndersSt

Medlem
Jag tror att Swiss och Brussels serverar champagne då båda länder inte har något större lokalt erbjudande som alternativt till Champagne.

I Belgien är man ganska stolta över sitt "Ruffus". Helt OK faktiskt även om jag personligen anser att Prosecco och Cava är godare som bubblande alternativ till Champagne.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle välja SAS, särskilt som ankommande efter en lång resa. Det är bara skönt att komma hem då.
Ja, och matupplevelsen ombord verkar att vara sisådär på vissa intra-Europa flygningar med Lufthansa även i Business class.

img_1553-jpg.66209

(Foto: student)
Var dette middagen min? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Canadien

Medlem
Fast porslin, metallbestick, tygservett är ändå ett par snäpp upp mot att gräva med plastgaffel i en kartong och torka munnen med en liten papperstrasa. Det är inte speciellt mycket mat i SAS-lådan heller. På LH har jag aldrig blivit nekad mer mat från köpessortimentet heller när jag reser Business.

SAS praliner är dock grymt bra, samt spritutbudet.
 

Sir Lemon

Medlem
Två frågor: 1. Minns att ngn i en tråd sa att Lufthansa kör lie-flat till Kanarieöarna ibland på ngn rutt, minns ngn vilken isf?
2. Vet ni om det finns ngn aktuell kampanj i Mufthansagruppen på Europa- + (Ovanstående resmål)? Vi är två personer.
 
Två frågor: 1. Minns att ngn i en tråd sa att Lufthansa kör lie-flat till Kanarieöarna ibland på ngn rutt, minns ngn vilken isf?
2. Vet ni om det finns ngn aktuell kampanj i Mufthansagruppen på Europa- + (Ovanstående resmål)? Vi är två personer.
1. Du tänker kanske på att de körde 747 till PMI? Det är bara ibland på sommarhalvåret.
 
Toppen