Senaste nytt

Lufthansa business class jämfört med SAS business class inom Europa

Johannes

Medlem
Instämmer med Tyskan, det är problemet med HELA Tyskland att man bör tala TYSKA för att få ett korrekt bemötande... Jaja det är väl bara att börja rabla verb...
 
Ska ju tilläggas att SAS kommer alltid rankas högt på BC.se... även om många här inte vill erkänna att hjärtat klappar för det nationella flygbolaget. Inget konstigt, men objektivt....tja ;)

jag håller inte med om att det alltid rankas SAS högt på BC.se utan jag tror att det finns lika många som inte hellre gör något än dissar SAS också utan att vara objektiv.
 
Nu tycker jag du är väl orättvis Senator. Flera av mina artiklar har sågat BA. Senast sågade jag nya tiderna för "brunch" samt "afternoon tea" här i forumet. Att jag inte skulle vara objektiv stämmer inte, även om jag absolut är mer pro BA än SAS. Vilket inte är så konstigt då jag anser att man får så mycket mer för pengarna och deras bonusprogram är det mest generösa i nästan alla avseenden, bortsett från att det på senare år inte är lika enkelt att hitta reward stolar.

Jag flyger redan så lite SAS jag kan, det är ett aktivt val.

men du är inte heller sen att dissa SAS och ändå säger du att du försöker att inte flyga med dem alls, hur vet du då att SAS är så dåliga?
 

NyfikenGrau

Medlem
Ni är tokiga allihop, vad är det för fel på fransmän nu då? :p

Visst, de är inga nordamerikaner eller skandinaver när det gäller service och det är en del grejer som fungerar mindre än bra, men jag har väl blivit illa bemött totalt ca 2 gånger (ena gången flygplatssecurity, andra gången busschaufför, no surprise there) på ett trettiotal resor dit genom åren, först utan och senare med franskakunskaper. Klart trevligare väster om Rhen generellt sett. Sådeså.

Enda ontopic jag kan säga är att iaf LH economy känns som minst ett snäpp över SAS. Om ni vill dua kabinpersonalen får ni vänta tills de gått av sitt skift och hänger i baren, då är det inga problem :) Jobb och fritid hålls isär knivskarpt här nere, afterwork och liknande inte omtyckt.
 
Toppen