Senaste nytt

Lufthansa business class jämfört med SAS business class inom Europa

A380*G

Medlem
Inte tycker jag då att Senator Loungen i A-piren, ja den nya, var så fantastisk, det är väl så att SL på ARN är dålig, här på GOT är den helt ok, samma på CPH, men jag har inte varit i någon BA lounge ännu... Omöjligt att få status på BA som nordenchef...

Beror på vad man är ute efter. För mig fyller den sitt behov, lite dricka och snacks. Wifi och hämta Aftonbladet. Behöver inte mer när jag är på ARN.
Har inte varit i Göteborgs SAS-lounge men jag har varit i nya SEN loungen i FRA (Z-delen) och jag tror nog den är trevligare än SAS-loungen i Göteborg?
 

Stefan62

Medlem
Dags för uppdatering:

Flög igår ARN-MUC-BUD med LH och det finns inget negativt att säga om resan och servicen!

ARN-MUC i C
Trevlig och glad personal med korrekt tyskt uppträdande - man ursäktade sig för att man inte kunde tilltala mig med namn, då man inte fått namnlista på ARN. God varm mat, tre rätter med en rejäl förrätt, med tillhörande godkända drycker och påfyllning ett antal gånger.
Dimma i MUC varför det uppstod en liten försening.

MUC-BUD i C
Lite kortare flygning som kom iväg en timme sent pga dimma. Glad och trevlig personal och mycket korrekt. Serveringen påbörjades redan innan avgång för de som önskade. Jag valde servering i luften och det var en helt utmärkt kall trerätters enklare måltid med tillhörande drycker.

Passagerar från inställt flyg till Bukarest var ombokade till denna flight och personalen meddelade att det skulle bli buss istället från Budapest. När vi kommit till BUD fick dessa passagerare en kasse med smörgåsar, vatten och godis inför buss-resan. Detta hade redan lastats/planerats i MUC.


Lounge

I MUC hann vi med ett kort besök i "LH Business Lounge", den som ligger i G-piren. Trevlig, stor och rymlig lounge. Tysk varm korv med tyska syltade tillbehör och normalt dryckesutbud. Självklart fanns det också en mängd tilltugg och godis.

Så här långt kan jag bara konstatera att jag inte har något att klaga på vad gäller LH. Uppdatering kommer efter hemresan som sker imorgon.
 
Last edited:

Johannes

Medlem
Beror på vad man är ute efter. För mig fyller den sitt behov, lite dricka och snacks. Wifi och hämta Aftonbladet. Behöver inte mer när jag är på ARN.
Har inte varit i Göteborgs SAS-lounge men jag har varit i nya SEN loungen i FRA (Z-delen) och jag tror nog den är trevligare än SAS-loungen i Göteborg?

Ja det är den, men den på GOT är trevligare än ARN...
 

Johannes

Medlem
Dom behöver väl inte följa med? ;)

Ja det gör de, men problemet är att BA inte flyger till KRN dit vi oftast åker.... Och BA flyger ytterst sparsamt till BHX, när vi flög till HKT kunde vi naturligtvis flugit Oneworld men detbär bekvämt med direktflyg med småbarn trots att det är poänglöst....
 
Jag kan tycka att bemötandet på LH speglar Tyskland generellt. Man är inte direkt, och det är Herr/Fru, Ni osv. för hela slanten. Det hade varit rent omöjligt för personalen på LH att frångå detta...

Sen känns det ofta som man får aningen bättre service från LH-personal om man talar tyska. Bara en liten känsla jag har, men vet inte riktigt om den stämmer.

Egentligen är det lite lustigt, för servicen på Lufthansa är väldigt "lagom" på många sätt och vis, något vi skandinaver egentligen borde uppskatta...
 
Toppen