Senaste nytt

Lufthansa business class jämfört med SAS business class inom Europa

HenrikT

Medlem
Jag tycker att LH är ganska risiga inom Europa... åtminstone om man jämför med SAS som har en mycket bättre produkt. Ofta sur personal på LH som slänger ut maten, snålar med drickat och sedan skyndar sig att sätta sig bakom skynket... och blänger på en när man måste gå på toan.
 

EBGGOT

Medlem
SK har bättre biz än LH i europa inget snack om saken.LH maten är verkligen riktigt kass, aldrig varm mat! MEN senast betalade jag 7.000kr för LH via FRA till LHR och SK skulle ha 12,000kr via CPH. Ganska stor prisskillnad som tyvärr är mer regel än undantag!
 

A380*G

Medlem
SK har bättre biz än LH i europa inget snack om saken.LH maten är verkligen riktigt kass, aldrig varm mat! MEN senast betalade jag 7.000kr för LH via FRA till LHR och SK skulle ha 12,000kr via CPH. Ganska stor prisskillnad som tyvärr är mer regel än undantag!

LH har fyra-fem olika koncept för meals intra EU beroende på sträcka och konkurens. Att påstå att maten aldrig är varm är felaktigt då vissa rutter inom Europa erbjuder varmt mat. Däremot håller jag med om att SK business är totalt sett bättre än LH business. Dock har jag alltid haft turen att få trevlig kabinpersonal med LH trots att jag nästan enbart flyger ekonomi.
 

Senator

Moderator
Jag tycker vi skall börja med att komma ihåg att vi är ett metallrör (eller numera kompositrör) nästan 11 000m över marken där det inte finns något kök som kan producera någon 3* Michelin måltid. Så man bör lägga förväntningar där efter.

Men back on topic: jag vet inte hur man tänker i Frankfurt. Som A380*G beskriver, så finns det varm mat på vissa sträckor. Jag har fått detta t.ex. på FRA-ATH eller MUC-MAD. Varit ganska ok, men inget mer.

Det känns som Lufthansa försöker vara som René Redzepi på Noma, men det blir helt pannkaka. Man får en bricka med något man inte har en susning vad är för något, och ibland ser oaptitligt ut och smakar därefter.

Som LH SEN får jag dock alltid ett ubertysktkorrektordnungartigt bemötande och det är Ni och Herr för alla pengarna. Där håller jag med A380*G att det alltid ett professionellt bemötande. Det man kan säga med LH är att "man vet vad man får" och det är samma alltid. Aldrig bäst (om inte LH F), aldrig sämst.
 

EBGGOT

Medlem
LH har fyra-fem olika koncept för meals intra EU beroende på sträcka och konkurens. Att påstå att maten aldrig är varm är felaktigt då vissa rutter inom Europa erbjuder varmt mat. Däremot håller jag med om att SK business är totalt sett bättre än LH business. Dock har jag alltid haft turen att få trevlig kabinpersonal med LH trots att jag nästan enbart flyger ekonomi.

Ok, my bad! Det sträckor jag flygit på inom Europa med LH C har inte varit varm mat på ialla fall och vi talar ca 10 olika rutter. Tror inte jag fick det mellan FRA- TUN sist heller faktiskt?! Men det kan bero på tiden men det är faktiskt en Afrika rutt även fast den är kort ....


@ Senator - jag vet att jag är i ett flygplan. Du kan ge mig en panpizza/gorbys pirog bara jag får något varmt i magen under lunchen!
 

Alf

Medlem
För mej är det självklart att välja SAS inom Europa om dom ställs mot LH. Jag tycker komforten är densamma men servicen på LH är usel med snorkig kabinpersonal även i C klass. Tyvärr tycker jag den snorkiga kabinpersonalen även finns på långlinjerna i varje fall i C klass. Jag har inte prövat F klass. Summering, klart bättre service i SAS C klass och heder åt vårt lite misskrediterade SAS.
 
Toppen