Senaste nytt

Lufthansa bokning med Sunexpress

ulagun

Medlem
Efter tråden om Valencia kollar vi nu flyg och boende. Hittat hyfsade priser på Lufthansas hemsida. MEN, ser att billiga biljetterna flygs av Sunexpress. Tydligen joint venture bolag.
Undrar (snarare misstänker) att det innebär att vanliga guldförmåner som lounge, poängintjäning osv inte gäller. Dessutom tydligen buyonboard.
Någon med Lufthansa bokning som flugit med dem och vet vad dom gäller?
Har efter vår businessbokning med Austrian LPA VIE i vintras som visade sig vara (dock trevligt) charter flight blivit mer uppmärksam på Lufthansas bokningsidor. Dyker upp både ena och det andra som t. ex nu Sunexpress men även Edelweis och annat
 

Mr.cake

Medlem
Flugit Arlanda->frankfurt/munchen->Valencia ett flertal gånger med Lufthansa metall. Aldrig sett sunexpress. Var är utgångaflygplatsen för dig?
 

Senator

Moderator
Det verkar vara wet-lease med tanke på flightnummerserie LH116X.

I EF finns bara LH flightnummer. Så detta är en ”riktig” Lufthansaflight men med wet-lease

73555c80f3c409b96b1d08b2f5aacd00.jpg
 

ulagun

Medlem
Flugit Arlanda->frankfurt/munchen->Valencia ett flertal gånger med Lufthansa metall. Aldrig sett sunexpress. Var är utgångaflygplatsen för dig?
Stämmer finns avg. med både Lufthansa och Swiss men till helt andra priser och det är dyrt nog att semesterflyga i juli för vår del. Inte minst då vi även kommer betala för barnbarn försöker vi komma lindrigt undan
Vårt exempel:
7/7 CPH FRA 14.55 med LH
21.15 FRA VLC med Sunexpress.
En av flera avgångar detta datum där VLC flighten utförs av Sunexpress.
Så frågan kvarstår vad hsr vi att förvänta oss om vi mot förmodan väljer detta alternativ Lite OT så är en av barnbarnens höjdpunkter att få komma in en lounge. Skulle aldrig förlåta oss att bli sittandes i FRA antal timmar utan Lounge.
 

Mr.cake

Medlem
Stämmer finns avg. med både Lufthansa och Swiss men till helt andra priser och det är dyrt nog att semesterflyga i juli för vår del. Inte minst då vi även kommer betala för barnbarn försöker vi komma lindrigt undan
Vårt exempel:
7/7 CPH FRA 14.55 med LH
21.15 FRA VLC med Sunexpress.
En av flera avgångar detta datum där VLC flighten utförs av Sunexpress.
Så frågan kvarstår vad hsr vi att förvänta oss om vi mot förmodan väljer detta alternativ Lite OT så är en av barnbarnens höjdpunkter att få komma in en lounge. Skulle aldrig förlåta oss att bli sittandes i FRA antal timmar utan Lounge.

Eftersom att Senator skriver att det är en wet-lease så förmodar jag även att du har tillgång till alla förmåner som på en flygning med lufthansametall. Tänker generellt på cityjet med SAS. Annars kan du alltid höra av dig till de. Hoppas ni får en härlig resa, Valencia är underbart :)
 

JimmyH

Medlem
Hittade biljetter till Thailand över nyår som säljs som:
Eurowings
Premium Economy

Airbus A330
EW 1206
Plane and crew by Sunexpress Germany for Eurowings

Ticket also sold by Lufthansa

Om jag bokar via LH kan jag förvänta mig poängintjäning till eurobonus ?

Gjorde en provbokning och kunde välja plats 1a så man blir ju lite nyfiken på vilken typ av säten och service man kan förvänta sig , nån om har en aning ?



  1. 12:20
    Departure airport
    Stockholm (ARN), Terminal 5
  2. Arrival time14:30
    Arrival airport
    Munich - Franz Josef Strauss (MUC), Terminal 2
Cabin class
Economy (Y)
Duration: 02 h 10 min
  1. Operated by Lufthansa
  2. Aircraft: Airbus Industrie A321
  1. Departure airplane numberLH flight
    LH2415
  2. Seatmap preview
Layover
: Munich (MUC), Duration: 01 h 50 min
  1. Departure time16:20
    Departure airport
    Munich - Franz Josef Strauss (MUC)
  2. Arrival time08:50 +1 day
    Arrival airport
    Bangkok - Suvarnabhumi Int'l (BKK)
Cabin class
Premium Economy (N)
Duration: 10 h 30 min
  1. Operated by SUNEXPRESS GERMANY FOR EUROWINGS
  2. Aircraft: Airbus Industrie A330-200
 
Last edited:
Toppen