Senaste nytt

Lufthansa-bokning i business säger economy online

johhenrik

Medlem
Haha, tyvärr är jag bänkad hemma i en kraftig förkylning, annars hade jag varit där för din räddning :). Jag har ev. en kompis som flyger MUC-DXB imorgon, kan höra med honom :)
Det vore ju smått magiskt om man fick till det. Om så bara för att det vore ett schysst BC moment att få till en HON-inbjudan "fem-i-tolv". ;)

Krya på dig!

Edit: kollade tidtabellen imorrn och ser att LH638 går "samtidigt" som min flight till PVG, så vi är iaf där samtidigt. :)
 
Last edited:

Fedup

Medlem
Vi får väl se när jag checkar in. Hon kunde inte hjälpa mig med sittplatsen för det är en LH-flight. Dock så fick jag 5D på resan hem med LX. Hon sa att jag inte hade någon sittplats, men jag kollade min bokning, och jag hade valt 8A (som var ett ensamt säte).

Rad 5 är i främre kabinen som verkar vara att föredra enligt rapporter här. Om jag fattade henne rätt så var det enda lediga platsen kvar också.

Det vore ju smått magiskt om man fick till det. Om så bara för att det vore ett schysst BC moment att få till en HON-inbjudan "fem-i-tolv". ;)

Krya på dig!

Edit: kollade tidtabellen imorrn och ser att LH638 går "samtidigt" som min flight till PVG, så vi är iaf där samtidigt. :)

Följer tråden med spänning. Återrapportera gärna hur det går med gästningen @johhenrik och @Fedup :)

God bedring! Du har ikke tilfældigvis nogle HON-venner med base i CPH? :D

Sorry to disappoint.. han är inte HON och kan således endast bjuda in folk på samma flight. Ringde och frågade och har en vän som flyger F och är HON från FRA imorgon men det är nog inte så mycket till hjälp :(.
 

johhenrik

Medlem
Man har ju läst lite olika åsikter om maten på Lufthansa i business intra-europe. På min flight mellan ARN-MUC serverades detta:

image.jpg

Jag tyckte det var otroligt gott faktiskt. Så hittills är jag nöjd. Servicen var snabb och vi var väl c:a 8-10 pers i C. Nu sitter jag och dricker Champagne från Guy Charbaut i Senatorloungen. Den är inte dum alls tycker jag. Boarding om 1:45, så jag börjar tröttna lite här om jag ska vara ärlig. :)
 
Toppen