Senaste nytt

Lufthansa Boeing 777-300 business class

Canadien

Medlem
Sen skulle jag ändå uppskatta om MrDollar kunde utveckla sin något dryga kommentar.

Air China är nog den sämsta businessclassupplevelsen inom Star Alliance för att ta sig mellan Europa och Kina/Asien. Men det brukar också vara den billigaste, Turken kan också vara billig. Nu var det nästan 3 år sedan jag åkte business med Air China longhaul senast men det enda som var OK var utrymmet/stolen/sängen. Övrigt ombord var inte i nivå med de andra allianspartnersarna.
IFE, Mat, Dryck, Service, toaletter, allmänt skick.

Har man aldrig rest business innan så tycker man säkert det är bra dock, CA Business är ju trots allt bättre än premium ekonomi på de andra bolagen, och ibland prissatt samma som t ex SAS Plus.
 

adhoc76

Medlem
Allt beror på vad man förväntar sig och hur stor erfarenhet man har av business class @Julia K . Beskrivningarna i tråden är adekvata. Samtidigt, har man aldrig eller nästan aldrig flugit business class, så är det ändå en upplevelse även med Air China. Jag flög Singapore-Peking med Singapore Airlines (B777) och sedan Peking-Stockholm med Air China (A330). Skillnaden är milsvid mellan bolagen när det gäller service. Låter man dock bli att jämföra är ändå Air China fullt acceptabelt. Bra stolar, rent och fräscht och jag kunde inte notera några avvikelser från "protokollet" gällande säkerhet. Sämre mat (kvalitet och mängd) samt lite stel service - kanske en kulturell variation och/eller språkbegränsningar (dock fullt begriplig engelska).
 

Gus

Medlem
Jag flög med Air china till Australien förra året. De var helt okej tyckte vi. Det drygaste med att flyga med dem var bytet i Peking, speciellt med små barn. Köerna var ofantligt långa.
 

Julia K

Medlem
Tack för alla svar :)
Intressant att Air China nämns som billigt. På rutten jag tittar på så är de faktiskt det dyraste alternativet. De är det enda bolag som flyger på natten från Peking och eftersom jag landar från en inrikes flight efter midnatt skulle det vara trevligt att bara ha en layover på två timmar istället för att åka till hotell och checka in för några få timmar innan man ska tillbaka till flygplatsen.
Nu har jag dock fått reda på att två timmar för connection i Peking är farligt kort så det lutar mot att flyga SWISS nästa morgon istället.
 
Toppen