Lufthansa biljettnr

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Andreas Q, 3 December 2014.

1. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög Lufthansa i okt och flighten blev försenad och jag blev ombokad till efterföljande flight. Skall därmed kräva ersättnig. Flög med elektroniskt boardingkort.

Nu till problemet biljetten är bokad av resebyrå troligen i Sabre och jag har bokningsnummer och etix nummer på boardingkort. Lufthansa hittar dock inte detta i systemet utan enbart den ombokade flighten som ju gick i tid. De vill därmed ha ett biljettnr på min ursprungliga biljett och det har jag inget, har bara bokningsnummer och etix.

Hur lockar man fram biljettnr?

2. Jacob

Jacob Medlem

Checkmytrip eller Lufthansas webbsida. Men det kan vara ett problem att det gått så långt tid och att bokningen hunnit plockas bort från systemen.

3. I och med det är Sabrebokning kan det vara svårt med CheckMyTrip.

4. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har försökt med virtuallythere och check my trip men de finner inget.

5. Jacob

Jacob Medlem

Problemet är att bokningarna försvinner och arkiveras från t.ex. Checkmytrip, brukar ske efter 2-3 veckor någonting.

6. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det nog bara att gilla läget och gå vidare i livet låter det som.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontakta Lufthansa och hör ifall de kan ta fram biljettnummret från din bokningsreferens kanske?

Men står inte biljettnummret i bokningsbekräftelsen?

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en ganska lam bortförklaring från Lufthansas sida. Med flyg, namn och boardingnummer borde de verkligen kunna lista ut ditt biljettnummer. Mest en fråga om ovilja skulle jag tro... Och resebyrån borde ha biljetnumret om inte annat

Dr. Miles gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte etix och biljettnummer samma på Lufthansa (dvs. ett nummer som börjar på 220)?

10. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt etix 1991943617602

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!