Senaste nytt

Lufthansa biljettnr

Andreas Q

Medlem
Jag flög Lufthansa i okt och flighten blev försenad och jag blev ombokad till efterföljande flight. Skall därmed kräva ersättnig. Flög med elektroniskt boardingkort.

Nu till problemet biljetten är bokad av resebyrå troligen i Sabre och jag har bokningsnummer och etix nummer på boardingkort. Lufthansa hittar dock inte detta i systemet utan enbart den ombokade flighten som ju gick i tid. De vill därmed ha ett biljettnr på min ursprungliga biljett och det har jag inget, har bara bokningsnummer och etix.

Hur lockar man fram biljettnr?
 

Jacob

Medlem
Checkmytrip eller Lufthansas webbsida. Men det kan vara ett problem att det gått så långt tid och att bokningen hunnit plockas bort från systemen.
 

Jacob

Medlem
Problemet är att bokningarna försvinner och arkiveras från t.ex. Checkmytrip, brukar ske efter 2-3 veckor någonting.
 

agehall

Medlem
Kontakta LH och hör ifall de kan ta fram biljettnummret från din bokningsreferens kanske?

Men står inte biljettnummret i bokningsbekräftelsen?
 

AABack2ARN

Medlem
Låter som en ganska lam bortförklaring från Lufthansas sida. Med flyg, namn och boardingnummer borde de verkligen kunna lista ut ditt biljettnummer. Mest en fråga om ovilja skulle jag tro... Och resebyrån borde ha biljetnumret om inte annat
 
Toppen