Lufthansa biljett Strasburg-Frankfurt economy class 49€

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Ubbe, 24 Maj 2012.

1. Lufthansa biljett Strasburg -FRA Y-class 49€ med buss/tåg. Någon som vet om denna biljett ger poäng till Aegan respektive Eurobonus??

2. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick inga Eurobonuspoäng när jag åkte den sträckan sommarn 2010 (med buss)

Last edited: 24 Maj 2012
  3. Jacob

Jacob Medlem

Det är väl en Lufthansa Buss om jag minns rätt. Förmodligen intjäning i Miles & More men inte andra bonusprogram. Samma sak som med DB (Deutsche Bahn) som man kan inkludera i en Lufthansa bokning.

4. nästan värt att kolla eftersom den borde ge 1250 poäng för 49€. Checka in via nätet dvs inte åka och sen göra en efterregistrering hos aegan. Fungerar det så har man ett A3 guld för ca 7500 Skr.. :cool:

1 person likes this.
  5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte du får poäng på Lufthansa bus, däremot på airrail. Däremot kan man missa ett segment med airrail eller buss. Dvs ex vis om du hittar billiga biljetter från FR(Frankrike) med Lufthansa kan man boka från Frankrike(sxb) men checka in i Frankfurt..

Last edited: 25 Maj 2012
  6. Det var lite förvirrande förkortning, i alla fall i flygrelaterade forum. Jag antar att du menade FR som Frankrike, inte Ryanair.:confused:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!