Senaste nytt

Lufthansa becomes Fanhansa

Flume

Medlem
Apropå flygbolag och fotbolls-VM. Noterade att det fanns en Emiratesvärdinnor vid prisutdelningen.

Emirates är huvudsponsorer. Fanns även när PSG vann ligan då de firades på Parc des Prince.

När jag besökte London för mötet mellan Arsenal och Chelsea så var värdinnan till vår box iförd Emirates klädsel. Mycket roligt.
Jag undrar om den värdinnan vi hade faktiskt jobbade som kabin crew och hade fått detta som någon form av extrauppdrag eller om det bara var från något bemanningsföretag. Kul grej vilket som!
 

agehall

Medlem
Gissningsvis är det inte färg utan man har med största säkerhet "stripat" det vackra flygplanet. (stripning=paneler av folie, samma som SAS använt till kärran som har Disneymålningen)

Sitter det kvar på ett flygplan alltså? Jag har aldrig reflekterat över att det ens skulle vara möjligt att stripa ett flygplan...
 
Enligt Lufthansa ska Fanhansa vara kvar i 18 dagar till (en dag för varje mål som Tyskland gjorde under turneringen), sedan blir det det ordinarie utseendet. Synd att de inte behåller det hela i alla fall året ut, hade varit skoj att få chansen att flyga med samma maskin som världsmästarna.
 

palmen

Moderator
Enligt Lufthansa ska Fanhansa vara kvar i 18 dagar till (en dag för varje mål som Tyskland gjorde under turneringen), sedan blir det det ordinarie utseendet. Synd att de inte behåller det hela i alla fall året ut, hade varit skoj att få chansen att flyga med samma maskin som världsmästarna.

Om det ska behållas 18 dagar till, finns det någon möjlighet att ta reda på vilka rutter dessa plan kommer att trafikera?
 
Toppen