Senaste nytt

Lufthansa Bangkok-Ho Chi Minh City Business class och First class

Dr. Miles

Expert
I Bangkok, vilka är de bästa loungerna? Enligt bedömare ska TG Concourse C lounge vara nice för att ta en dusch för att sedan ta sig vidare till SQ Concourse A lounge för att äta och ta det lugnt. Har ni andra erfarenheter eller rekommenderar ni andra lounger.
Det gäller både för den här bokningen samt för resan med TK som vi ska göra ett par dagar senare.

Vid byte av Turkish Airlines flight -> Lufthansa flight kan du använda Singapore Airlines Silverkris Lounge men inte på andra hållet då de har öppettider mellan 06:30 - 20:30.

Worldwide SilverKris Lounges

En sista sak som jag undrar över, vilken concourse brukar LH och TK använda?
Lufthana flight från Bangkok till Ho Chi Minh City använder de ofta C/D-piren.
Turkish Airlines flight från Bangkok till Istanbul har jag sett här och där. (det beror också på att de har två flighter per dag)
 

Smuffe

Medlem
Då blir det dusch i C concourse och "fika" hos SQ. Skönt att veta så vi inte beger oss försent bort till flighten mot SGN.

Vi flyger tillbaka till BKK den 11 februari och fortsätter hem den 14:e med 11:30 flighten så då blir det SQ igen. :)
 

A380*G

Medlem
Till min förvåning säljer Lufthansa business class biljetter (Z) till ett billigare pris än vad Thai gör i economy klass.

Så konstigt är det väl inte, LH flyger knappast vidare från BKK regionalt för att tjäna pengar på den lokala marknaden utan för att ge hemmamarknaden en möjlighet att nå Vietnam och Malaysia med Lufthansa. Bättre att få in lite cash än inget alls, om man ändå gör flygningen.
 
Toppen