Senaste nytt

Lufthansa börjar flyga Airbus A380 till Miami

Jacob

Medlem
Och som uppföljning på denna tråd så har nu Lufthansa mottagit sin sjunde Airbus A380.
Den kommer användas på rutten till San Francisco som från denna vecka kommer flygas dagligen med en Airbus A380.
 

Magino

Medlem
Den 30 oktober kommer Lufthansa starta flyga FRA-SIN med sitt flaggskepp A380. Ser att lufthansa inte har blockat bonusplatser på ANA ännu, så om någon vill åka med LH F på A380 skynda innan de uppdaterar sitt system.

LH A380 FRA-SIN
 

Dr. Miles

Expert
Den 30 oktober kommer Lufthansa starta flyga FRA-SIN med sitt flaggskepp A380. Ser att lufthansa inte har blockat bonusplatser på ANA ännu, så om någon vill åka med LH F på A380 skynda innan de uppdaterar sitt system.

LH A380 FRA-SIN

Med 100,000 US DM miles kan man flyga i First class mellan Europa och Fjärran östern.
Man kan klämma LHs A380 i bokningen. ;)
typ ARN-(LH C)-FRA-(LH F)-SIN-(SQ F)-HND//NRT-(TG F)-BKK-(TG F)-CDG-(SK C)-ARN (dock ej stopover i SIN/BKK)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
En sådan flygbiljett skulle kosta ca 120,000 SEK inkl. skatter!
 

Dr. Miles

Expert
Hmm - jag har ju poängen på kontot! Hur bokar jag? :)

Enligt US DM Partner Award chart, Europe - North Asia i F är 100,000 miles. Om du vill ha en stopover i SIN eller i BKK, blir det 110,000 miles.

Anyway, gör så här:
  1. Ring till US DM Call Center. Antingen i US(+1-800-428-4322) eller tel nr i Sverige(08-5016 3427) som jag tror att det kopplas till Irland.
  2. Koppla till en agent och berätta om ditt US DM kontonr.
  3. Säg att du vill boka bonusresa och vill flyga ARN-FRA i Biz, med flightnr och antal resenär.
  4. Sedan säg att flyga vidare FRA-SIN i First med flightnr.
  5. Fortsätt tills du får som du önskar.
  6. Agenten berättar om hur många miles som behövs.
  7. Agenten frågar om resenären(-erna)s namn och titel.
  8. Du får bokningsnr.
  9. Du får besked om skatter och avgifter.
  10. Nu har du 72 timmar på dig att bestämma om du ska biljettera ut eller ej.
  11. Om du vill biljettera ut nu, säg till agenten.
  12. Agenten frågar om ditt kreditkortsuppgifter.
  13. När agenten har bokat klart, glöm inte fråga om varje fligbolags bokningsnr. (i detta fall blir det LH, SQ, TG och SK)

Enligt FT, det kan ibland vara svårt att få LH F över Atlanten med US DM miles. Jag vet inte om det är så fallet även för Europa - Asien.
 

Magino

Medlem
Om du vill ha en stopover i SIN eller i BKK, blir det 110,000 miles.

Satte en bokning på hold för någon månad sedan ARN-NRT med stoppover i BKK, gick alldeles utmärkt för 100 000 miles. Först ville de ha 110K men efter att jag sa att hon skulle sätta NRT som destination så blev det 100K. Ifall ni stöter på problem med de oftast okunniga telefonisterna på US är det oftast bara att lägga på och ringa upp på nytt.
 

MarcusC

Medlem
Bäst passa på..inte lätt boka nya LH F annars ju ! Det är väl helt blockat förutom för SEN&HON ?

Amadeus verkar uppdaterat med A380...på LH FRA-SIN
 
Last edited:
Toppen