Lufthansa börjar flyga Airbus A380 till Miami

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 7 April 2011.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Miami blir Lufthansas sjätte Airbus A380 destination.
    Den 10:e juni är det start för en daglig rotation mellan Frankfurt och Miami.

    Miami blir Lufthansas tredje destination i USA efter New York och San Francisco.
    De övriga tre destinationerna som Lufthansa flyger det gigantiska A380 planet till är Tokyo, Peking och Johannesburg.

    Lite märligt val av destination tycker, det finns en rad städer jag hade trott Lufthansa skulle satsat på först med en A380.
    Singapore, Bangkok, Hong Kong, Dubai, Los Angeles...bara för att nämna några.

    Eller vad tycker ni andra?
     
    1 person likes this.
  2. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Florida. Lär inte vara problem att fylla valen med strand och sol- hungriga wurstar ;)
     
    1 person likes this.
  3. Jacob

    Jacob Medlem

    Förvisso...
    Men därifrån till att köra en A380. Finns det marknad för C och F på denna rutt också?

    Det är ju knappt några europeiska bolag i Star Alliance som flyger till MIA.
     
    2 personer gillar detta.
  4. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Och där har du svaret på din andra fråga ;)
    Mao. tyskland går för fullt kombinerat med få bolag som flyger direkt från kontinenten.

    (Från LHR har du daily 2x British Airways , 1x American Airlines , 1x DL , 1x VS) Lägg därtil MCO som får mycket wide bodies också. Fullt ös med turister från Europa, speciellt när dollarn är gratis (6.20 skrivande stund)
     
  5. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det för att de inte flyger den till Narita längre???
     
  6. Jacob

    Jacob Medlem

    Har de slutat med A380 till Tokyo?

    Kan dock se att de numera flyger FRA-ICN-NRT. Även flyget från MUC går via ICN.

    Inte någon stor omväg, total flygtid FRA-NRT står som 13 timmar och 20 minuter, så mindre än 2 timmar längre restid.
     
  7. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    MIA kan nog fungera men hade inte varit vad jag gissat på, många flygbolag flyger redan till Miami med B747. Undrar om de får med sig några resenärer som ska till MCO?
     
  8. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker inte det kändes som det mest självklara valet av destination, men kanske några på Lufthansa som vill kunna åka bekvämt på sina resor till MIA?

    Verkar som om LAX, DXB och DEN (då den ligger på samma slinga) kommer vara de ruter som kommer få de första 747 med nya F.
     
  9. lnixon

    lnixon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    MIA är inte bara en slutdestination, utan också en viktig transitpunkt för förbindelser till Mellan- och Sydamerika, där det ju finns rätt mycket tyska intressen.
     
  10. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Om jag minns rätt har Lufthansa också codeshare med Avianca from Miami.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×