Senaste nytt

Lufthansa Airbus 350 Roll-in event

BusinessClass

Redaktör
Torsdag 2 februari visade Lufthansa upp sitt senaste tillskott av flygplansmodeller i flottan, Airbus 350 XWB. Lufthansa är det 10e flygbolaget som får leverans av denna typ av flygplan och det första planet levererades 19 december 2016. De första 10 planen kommer att stationeras i München och de två inledande destinationerna blir Delhi och Boston.…
 

Tobiaso

Ny medlem
Varför ska LH envisas med den näst intill obefintliga avskärmningen av premium economy. Visst är det trevligt för de längst fram i eco att det är lite luftigare men när man betalar ett premiumpris vill man ju ha lite mer privacy.
Ska de börja ha mer öppna lounger också? Bara ett rep runt ett gäng stolar för att markera var premiumresenärer får sitta lite mer avskilt.
Är det bara jag som väljer bort LHs premium med anledning av detta
 

JohanA

Medlem
Varför ska LH envisas med den näst intill obefintliga avskärmningen av premium economy. Visst är det trevligt för de längst fram i eco att det är lite luftigare men när man betalar ett premiumpris vill man ju ha lite mer privacy.
Ska de börja ha mer öppna lounger också? Bara ett rep runt ett gäng stolar för att markera var premiumresenärer får sitta lite mer avskilt.
Är det bara jag som väljer bort LHs premium med anledning av detta
Premiumpris? Finns biljetter i ekonomi som är dyrare än de i premium. För övrigt har inte SAS något så kallad avskärmning heller.
 

Senator

Moderator
Jag har bara varit ombord tre av Lufthansas flygplan med Premium: en B747-8i och två gånger A340-600 och vid alla tillfällen har jag tittat på Premium Economy och tänkt att detta var inte för mig. En avskilt kabin med fysiska barriärer som skynke och väggar är väl ganska naturligt att förvänta sig utan att man behöver stigmatiseras med olika akronymer för det?

Jag har pratat en del med mina kontakter på Lufthansa, som alla erkänner att Lufthansa aldrig kommer vara en Early Adaptor. Lufthansa faller mer mot Late Majority eller Laggards i den modellen. Det tråkiga är att produkterna som sedan är en generation efter alla andra.

Tråkigt att införande av en nytt plan i flottan inte medför mer innovation inom passagerarekomfort.
 
Toppen