Senaste nytt

Lufthansa A380 Businessclass

jerixon

Medlem
Jag flyger ju oftast Business eller varje fall premium economy... men inte alltid så roliga bolag kanske!
Mest flying blue som mina resor läggs på :)

Ska suga på karamellen!
 

karho

Medlem
Ser fram emot en jämförande rapport, såna är ofta till mycket hjälp tycker jag! Behöver ju inte vara nån lång roman om man inte känner för det. Sug du på karamellen.
 

Gus

Medlem
Så Lufthansa har 6 stolar i bredd medan Qatar endast har 4 stolar i bredd på sin A380!? Är Lufthansas säten smalare än Qatars?
 

majer

Medlem
Som sagt stor kabin men helt ok ändå, detta var gamla kabinen.
Jag åkte A380 mellan Frankfurt och San Francisco.

Jag sov dock inte för det var dagflygning, hem åkte jag en annan väg.
Jag satt i den bakre kabinen som kändes mer intim, inte lika mycket sovsalkänsla där, tyst, slog mig hur tyst det var trots att jag satt i bakom motorerna som sagt.
Som att flyga en finlandsfärja.
Exakt. Jag flög FRA-LAX i den bakre kabinen (24C) med nya stolen och restaurangservice. Riktigt bra och så länge man sitter där bak märker man inte av känslan av "finlandsfärja". Kritiken mot för stor C-kabin är kanske berättigad i den främre sektionen men inte i den bakre.

LH A380 C.jpg

(Screenshot från seatguru.com).
 

gusten

Medlem
Åker A380 med Lufthansa Business FRA-SIN, premier på Lördag. Skall bli intressant att lägga flygplanstypen till meritlistan.
 

JacobGBG

Medlem
Något man får vara beredd på från de resereportage jag läst samt egen erfarenhet i LH C FRA-SIN är att det är hyffsat stor chans att man ej får den mat man vill ha. Med så stor C verkar det vara ett vanligt problem.
 
Toppen