Lufthansa A380 Businessclass

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av jerixon, 11 Januari 2016.

1. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Helt novis på Lufthansa men ska flyga dem i Airbus A380 mellan Frankfurt och Houston.
    Flightnr. LH0440
    Hur är det med kabinen? Är alla uppdaterade till nya business nu, eller hur kan man lista ut vilken kabin man får? Något säte som är bättre än andra?
    Hittade lite gamla trådar med cabin tracker, men den verkar ej finnas längre.

Tacksam för info.
    MVH,
    Johan

2. Gummaron

Gummaron Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har själv inte flugit Lufthansa i C på A380'n så vet ej om det är något säte som är bättre än andra.

Alla A380 har dock den nya businessprodukten nu:

onemileatatime

jerixon gillar detta.
  3. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar!
    Blir spännande med A380 som jag tidigare inte flugit!
    Kabinen ser ju fräsch ut och det viktiga för mig är att jag har gott om plats och kan sova några timmar bekvämt på planet, allt annat är bonus :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att flyga business på A380 känns lite som att åka buss eftersom det är så ofantligt stora kabiner. Det är dock på inget sätt otrevligt. Jag har flugit med Lufthansa A380 i business någon gång och jag sov som ett barn.

Torsi, chazzie, ejm och 1 annan gillar detta.
  5. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja de har ju fått kritik då kabinen är så stor, men jag hoppas att det medför att man kan slippa passagerare bredvid och att man kan sova ordentligt.
    När man mäter nästan 2 meter och väger en bit över 100kg så är extra utrymme alltid nice :)

6. mika

mika Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög IAH-FRA förra veckan i A380 i business. Jag hade 10A (bulkhead) som jag gillade (ganska intim, servering först). Mycket bra cabin crew och väldigt bra mat. Jag hade ingen bredvid, svårt att säga hur trångt det hade blivit annars. Det var halvtomt i kabinen vilket gjorde att allt fungerade bra. Fönsterplats är att rekommendera om man vill mer plats för sina grejer, det finns stora förvaringslådor vid fönstret.

7. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter bra! Jag har plats 12A på kärran och hoppas på en trevlig flight :)

8. Jag vet inte om Lufthansa har uppgraderat Business class stolar på alla Airbus A380 plan eller inte men så här ser nya Business class stolarna ut.

Bilder från Lufthansa business class på Airbus A380 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

jerixon gillar detta.
  9. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    agehall gillar detta.
  10. mattley

mattley Medlem

Åkte Lufthansa A330 för en knapp vecka sedan, nya business mellan EWR och MUC (antar det är samma stol i A380). Om du sover något sånär raklång så är det kört, jag på mina 172cm, liggandes så högt upp det gick, tog fortfarande emot när man sträckte ut foten. Vad kan jag gissa, 185cm total längd på stolen? Just heads up. Du får sova ihopvikt.

Helge Haugen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!