Lufthansa öppnar egen lounge på New York Newark

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Peter Hagander, 17 Oktober 2013.

1. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i SAS Lounge på Newark å väntar på SK904 till ARN. Mitt emot entrén till SAS Lounge är nu en entré till en Lufthansa-lounge som ännu inte har öppnat. Jag ser, under täckplasten, att det är ett *G-märke där vilket borde betyda att även vi som flyger SAS å har *G skall kunna använda den.

När jag landade i fredags så gick jag förbi en lunge som såg i princip färdig ut, bara småjusteringar kvar och det måste vara Lufthansa's lounge. Känns riktigt intressant med tanke på hur fullt det är här i SK-loungen vid 16-17-tiden med alla kärror till ARN/OSL/CPH + Lufthansa-resenärer.

5 personer gillar detta.
  2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej nej, det är inte den jag syftar på. Den ligger ju bredvid SAS utan den som de skall öppna ligger mitt emot SAS och Lufthansa's befintliga. Kan det betyda att SAS kommer att bygga ut sin lounge på EWR eftersom Lufthansa säkerligen inte kommer att ha två lounger mitt emot varandra?

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mittemot SAS lounge - är det inte där British Airways:s (nyrenoverade?) lounge ligger? Eller tänker jag helt fel nu?

5. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Loungen var inte öppen än. Den hade Lufthansa-gula väggar i gången in till själva loungen. Det satt ett tydliget Star Alliance Gold-märke under skyddsplast och jag tyckte mig se konturerna av Lufthansa-fågeln under samma plast. När jag landade några dagar tidigare så såg man in i loungen genom fönstrena och där inne tyckte jag mig se åtminstone en Lufthansa-logga. Så givet att British Airways inte köpts upp av Lufthansa och gått med i Star Alliance så är det Lufthansa's lounge å inte British Airways's :)

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk att man har så dåligt minne :( Men är det inte så här det ser ut på EWR B3 därifrån Lufthansa, SK och British Airways (bland andra) flyger:

EWR B3.png

Så var menar du att LHs nya lounge borde ligga?

Och inte tusan går gaterna hela vägen runt :confused:

7. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis där du ritat dit British Airways skulle jag vilja säga. Skulle fotat, men ville in å plocka en plats i SK-loungen innan allt för många andra hann dit.

British Airways flyger väl från B2 så deras lounge borde väl ligga där?

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DET förklarar saken :eek:. Hade helt missat att British Airways hade bytt pir - uppenbarligen har jag inte varit på EWR på länge.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!