Lufthansa återöppnar Dusseldorf - Tokyo/Narita rutt under sommartidtabell 2012

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Dr. Miles, 18 Oktober 2011.

1. Lufthansa återigen öppnar Dusseldorf - Tokyo/NRT rutt mellan 2012-JUN-01 och 2012-OCT-06.
    Det kommer att opereras med Airbus A340-300.

Dagligen förutom på tisdagar
    LH716
    Dusseldorf 13:00 - Tokyo/NRT 07:30+1

Dagligen förutom på onsdagar
    LH717
    Tokyo/NRT 09:01 Dusseldorf 14:20

1 person likes this.
  2. Jag bumpar gammal tråd.

Jag undrar om hur bra det går för Lufthansas Japan linjer.

De kommer att flyga
    • Frankfurt - Tokyo: Airbus A380 / dagligen
    • München - Tokyo: Airbus A340-600 / dagligen
    • Frankfurt - Osaka: Boeing B747-400 / dagligen (byttes från Airbus A340-300)
    • Frankfurt - Nagoya: Airbus A340-300 / dagligen

Utöver dem flyger ANA:
    • Tokyo Narita - Frankfurt: Boeing B777-300ER / dagligen
    • Tokyo Haneda - Frankfurt: Boeing B787 / dagligen

Utöver dem flyger Japan Airlines:
    • Tokyo Narita - Frankfurt: Boeing B777-300 / dagligen

Jag undrar om varför Lufthansa bytte 343 till 744 på Frankfurt - Osaka. Finns det mer passagerare på rutten än förr?

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt skumt, mitt intryck är att Japan går ganska segt för affärsresenärerna... Vissa dagar på A380 är det knappt 50% beläggning på övre däck. Dock, rika japaner kanske föredrar Lufthansa när de turistar i Europa?

4. Billigaste Lufthansa biljett från Japan till Sverige kostar ca 10.000 SEK inkl. skatter (vid kampanj),
    medans andra riktning kostar från 6.000 SEK inkl. skatter.

Så teoretiskt det lönsamt för Lufthansa att ha många passagerare som börjar sin resa från Japan.

5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt tyska källor skjuts DUS-NRT fram till 2013 pga dålig efterfrågan!!

6. Passagerarunderlagmässigt hade det varit bättre om rutten kördes av Boeing B767 eller B787. (Jag vet att Lufthansa inte har de plantyperna.)

7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om efterfrågan på direktflight DUS-NRT, kanske Lufthansa kunde få ANA köra den med 787 istället....hade vart trevligt med mer 787 till Europa...

8. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns alltså inte underlag för en direktlinje från Düsseldorf till Tokyo trots att Düsseldorf har mer än 10000 japaner och är ett centrum för japanska företag.

Japaner föredrar att åka buss till Frankfurt för att sen flyga hem med ANA eller JAL.

9. År 2013 utökar Tokyo Haneda flygplast(HND) sina slotstider och det ryktas om begränsning av avgångstider/landningstider av långdistansrutter kommer att slopas.

Just nu är det så att endast flygrutter inom Asien(dock längst är till/från Hong Kong) som kan flyga in/ut under dagtid.
    Andra långdistansrutter måste landa/flyga mellan kl. 22 och kl. 06. Vilket gör att många icke japanska flygbolag har svårt att få lönsamhet på sina rutter.

10. Både ANA och Japan Airlines(JAL) erbjuder gratis anslutningsbussar mellan Frankfurt och Dusseldorf.
    Men jag har hört att även dessa bussar har inte speciellt bra beläggning heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!