Senaste nytt

Lufthansa ändrar rutten Frankfurt-Seoul från Airbus A380 till Boeing B747

Senator

Moderator
Jag har ingen aning om vad CityLine är. Därav min kontrollfråga.

Lufthansa CityLine - CityLine

Lufthansa CityLine - Wikipedia

Tidigare enbart regionalt men en del A340-300 som flyger till semesterdestinationer som Cancun och Maldiverna är CityLine.

Tror alla GOT-MUC är CityLine och det finns en ARN-MUC som är sist jag kollade.

Personligen gillar jag att flyga med CityLine med CRJs eller ERJs då man sitter 1 och 1 per stolsrad.

Jag gillar nya FCL München bättre än FCT när det gäller mat och service. Samma när det gäller service ombord från MUC, men det finns numera enbart A340-600 med First från MUC.

Eftersom den gamla FCL renoveras så finns det stor möjlighet för biltransport. Jag hämtades nu i september vid Apron från Arlanda, kördes till nya FCL och sedan till gamla delen av terminalen för promenad till min gate.

Provar man Lufthansa First första gången är det klart man skall prova på FCT i Frankfurt. Men jag skulle inte tveka en sekund att flyga ARN-FRA-MUC-XXX för en bättre totalupplevelse i mitt tycke eller över tid skippa hemska Frankfurt överlags. Flygbyte från FRA-MUC från FCT blir man kört till gate/apron.

My two cents..
 

palmen

Moderator
Jag gillar nya FCL München bättre än FCT när det gäller mat och service. Samma när det gäller service ombord från MUC, men det finns numera enbart A340-600 med First från MUC.
Skulle inte lufthansa flytta dit några A380 och eventuellt 747 också för att "protestera" mot något i Frankfurt?
 

Komet17

Medlem
Till min stor förvåning, när jag försökte att boka First award med Lufthansa i november 2017 (antingen från Frankfurt eller München), upptäckte jag att de har tagit bort Fist varenda söndag och tisdag under nov 2017-mar 2018! Business finns men inte First.

Tidigare har det sagts om maskinbyte när det gäller FRA-ICN med Lufthansa och även att de flyttar vissa flyg från Frankfurt till München.

Men är det någon som vet var kan man hitta information om vilka Lufthansa flyg som har First under vintersäsongen 2017-2018?
Är det en typ "tradition" som Lufthansa gör varje år under vintertiden när de plockar bort First från sina flyg?
 

Irene

Medlem
Till min stor förvåning, när jag försökte att boka First award med Lufthansa i november 2017 (antingen från Frankfurt eller München), upptäckte jag att de har tagit bort Fist varenda söndag och tisdag under nov 2017-mar 2018! Business finns men inte First.

Tidigare har det sagts om maskinbyte när det gäller FRA-ICN med Lufthansa och även att de flyttar vissa flyg från Frankfurt till München.

Men är det någon som vet var kan man hitta information om vilka Lufthansa flyg som har First under vintersäsongen 2017-2018?
Är det en typ "tradition" som Lufthansa gör varje år under vintertiden när de plockar bort First från sina flyg?


Det var intressant... Vi planerar att resa till Seoul i november nästa år och hoppas att det kommer även platser i First alla dagar i veckan för att då har man mer flexibilitet.
 
Toppen