Senaste nytt

Lufthansa ändrar rutten Frankfurt-Seoul från Airbus A380 till Boeing B747

Det var nog ett syftningsfel. Jag har inte hört talas om några ändringar vad gäller FCT-access.

Jag som var lite snabb på knappen, känns ju lite omständigt att åka till Frankfurt och sen åka till munchen, även fast jag nu är bokad på Lufthansa Business från GOT kl 7 så jag har ju helt klart tid ifall jag nu orkar köra FRA och sen MUC innan det blir 11 timmar flyg till Seoul.
 
Det är, i min mening, inte så pass stor skillnad att själva terminalupplevelsen skulle få vara avgörande för huruvida man ska genomföra resan eller inte. Bortsett från förstagångsresenären i LH First som absolut ska gå över till terminalen (jodå, jag har också gjort det), så handlar det inte om någon livsavgörande/livsförändrande upplevelse. Det är bra i loungen också.

Frågan är ju ifall det är värt att boka om min Asiana First till Lufthansa då, Asiana är ju by all means bättre i luften men det är ju Lufthansas markservice man vill uppleva med bilen som hämtar osv. Antar att det inte ingår ifall man sedan flyger vidare till MUC innan man flyger first?
 

Moco

Medlem
Frågan är ju ifall det är värt att boka om min Asiana First till Lufthansa då, Asiana är ju by all means bättre i luften men det är ju Lufthansas markservice man vill uppleva med bilen som hämtar osv. Antar att det inte ingår ifall man sedan flyger vidare till MUC innan man flyger first?

De har bilar i München också, så du får, beroende på hur din resa nu ser ut, transport till/från lounge där också.
 
De har bilar i München också, så du får, beroende på hur din resa nu ser ut, transport till/från lounge där också.

åh, goda nyheter! Resan är för närvarande GOT-FRA-ICN-MNL så det blir ju att antagligen bara köra GOT-MUN-ICN-MNL isåfall om inte Frankfurt är sådär otroligt speciellt jämfört med Munchen
 

nollbit

Medlem
åh, goda nyheter! Resan är för närvarande GOT-FRA-ICN-MNL så det blir ju att antagligen bara köra GOT-MUN-ICN-MNL isåfall om inte Frankfurt är sådär otroligt speciellt jämfört med Munchen

Om du väljer en flight som flygs av CityLine med CRJ9 (istället för Airbus A320) så ökar nog chansen markant att få bil eftersom dessa såvitt jag vet alltid får apron.
 

agehall

Medlem
Om du väljer en flight som flygs av CityLine med CRJ9 (istället för Airbus A320) så ökar nog chansen markant att få bil eftersom dessa såvitt jag vet alltid får apron.
Är CityLine Lufthansa? Det är ju bara om man ankommer med LH-group som man har chans att bli upphämtad.
 

nollbit

Medlem
Är CityLine Lufthansa? Det är ju bara om man ankommer med LH-group som man har chans att bli upphämtad.
CL är ju helägt av Lufthansa såvitt jag vet. Jag har utgått från att det räknas om Lufthansa eftersom flighterna flygs som LH utan codeshare.

Har du något som indikerar att så inte skulle vara fallet?
 

Moco

Medlem
Är CityLine Lufthansa? Det är ju bara om man ankommer med LH-group som man har chans att bli upphämtad.

CL är ju helägt av Lufthansa såvitt jag vet. Jag har utgått från att det räknas om Lufthansa eftersom flighterna flygs som LH utan codeshare.

Har du något som indikerar att så inte skulle vara fallet?

Nej, det funkar det också. Vissa (ganska många/alla från GOT) MUC-flygningar sköts av ju Air Dolomiti och det är bil till/från dem också.
 
Toppen