Senaste nytt

Lufthansa ändrar rutten Frankfurt-Seoul från Airbus A380 till Boeing B747

Moco

Medlem
Kanske för att det är världens största passagerarplan? Och för att det har två våningar.

Jojo, för all del. Känner dock inte att mitt liv har förändrats något nämnvärt pga att ha flugit dem. Ungefär som att gå på Harrods en lördag strax innan jul; det mycket folk och det är Harrods, men är det så jäkla bra liksom? Njae, näe, nej. Därav kommentaren om att det känns bättre att åka en 330, eller om man nu måste åka riktigt stort, 747. :D
 

mtlmr

Medlem
Ja, det är stort. Men när man tar av sig noise cancelling-lurarna för att försöka höra om man börjat rulla ännu, misslyckas, tittar ut genom fönstret och inser att man nog passerat V1 precis - då smakar A380 mumma. Har inte haft denna upplevelse i något annat plan.

Nackdelen är ju som sagt att man delar kabinen med så många andra. Rätt gött att sitta på ovanvåningen på 747 också, men konfortmässigt.. njae

Jojo, för all del. Känner dock inte att mitt liv har förändrats något nämnvärt pga att ha flugit dem. Ungefär som att gå på Harrods en lördag strax innan jul; det mycket folk och det är Harrods, men är det så jäkla bra liksom? Njae, näe, nej. Därav kommentaren om att det känns bättre att åka en 330, eller om man nu måste åka riktigt stort, 747. :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Moco

Medlem
Ja, det är stort. Men när man tar av sig noise cancelling-lurarna för att försöka höra om man börjat rulla ännu, misslyckas, tittar ut genom fönstret och inser att man nog passerat V1 precis - då smakar A380 mumma. Har inte haft denna upplevelse i något annat plan.

Nackdelen är ju som sagt att man delar kabinen med så många andra. Rätt gött att sitta på ovanvåningen på 747 också, men konfortmässigt.. njae

Pratar vi 8i eller 400? Man sitter inte på övervåningen, sitter nere, rad 1-3. Det är gott om plats och bra komfort där ;)
 
Kan bara instämma med A380. Det skakar mindre vid turbulens och man behöver inte ha öronproppar när man sover. Speciellt om man sitter långt bort från motorerna ;)

Då är det nästan som att ha brusreducerande lurar på sig jämfört med att sitta nära motorerna i ett mindre flygplan. Har aldrig testat 747-8 så kan inte jämföra med något.
 

Alf

Medlem
Kan bara instämma med A380. Det skakar mindre vid turbulens och man behöver inte ha öronproppar när man sover. Speciellt om man sitter långt bort från motorerna ;)
.

Det är nog ganska svårt att avgöra att A380 är mindre känslig för turbulens, rent tekniskt har den vissa funktioner för att reducera detta men jag vill nog påstå att det inte är några större märkbara skillnader. Du vet ju inte hur mycket det skulle skaka i en annan flygplansmodell. Jag tycker nog att det är ungefär samma som med andra flygplansmodeller. Jag har åkt med A380 och upplevt samma obehagliga turbulens i detta flygplan. Fördelen är att sitta i en A380 och slippa turbulensen som A380 själv åstadkommer mot andra flygplan som kommer i dess vortexvindar.
 
Jag som har en resa planerad mellan Frankfurt och Seoul den 22 oktober blev ju väldigt snopen nu när jag ser att sista gången First finns är 29 september...verkar som att man efter det bara har First från Munchen, då är ju frågan om det är värt att åka från Munchen när man inte får tillgång till First Class terminalen på FRA längre...dessa eviga frågor
 

Moco

Medlem
Jag som har en resa planerad mellan Frankfurt och Seoul den 22 oktober blev ju väldigt snopen nu när jag ser att sista gången First finns är 29 september...verkar som att man efter det bara har First från Munchen, då är ju frågan om det är värt att åka från Munchen när man inte får tillgång till First Class terminalen på FRA längre...dessa eviga frågor

Det är, i min mening, inte så pass stor skillnad att själva terminalupplevelsen skulle få vara avgörande för huruvida man ska genomföra resan eller inte. Bortsett från förstagångsresenären i LH First som absolut ska gå över till terminalen (jodå, jag har också gjort det), så handlar det inte om någon livsavgörande/livsförändrande upplevelse. Det är bra i loungen också.
 
Toppen