Luciatåg på Arlanda 13 december

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 12 December 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Är du på resande fot på luciadagen men ändå vill få chans att se ett riktigt luciatåg? Under eftermiddagen 13 december kommer Sigtunas luciatåg till Arlanda och lussar i alla fyra terminaler samt i Skycity.

Hålltiderna ser ut som följande:
    14.00: Terminal 5 efter säkerhetskontrollen
    14.30: Terminal 5 avgångshallen
    14.50: Sky City
    17.10: Terminal 4
    17.45: Terminal 3
    18.20: Terminal 2

Tiderna är ungefärliga

1 person likes this.
  2. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bli en rolig syn i säkerhetskontrollen. ;)

btw Får man verkligen ha levande ljus airside?

3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle man inte få ha ljus?

4. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även Stockholms centralstation får besök av Lucia-tåg imorgon om det nu skulle vara någon som råkar passera där.

Detta enligt deras facebook-sida:

"Elva nätter före jul! I morgon den 13 december, ca. 9.15, går klass 9E från Adolf Fredriks musikklasser ett Luciatåg på Centralstationen under ledning av Natalia Edvall. Kören kommer att samlas i Centralhallen vid rulltrappan utanför SJ Resebutik och Stockholm Info. Hjärtligt välkommen! /Cajsa
    Ps. Ca. 9.40 sjunger de på Cityterminalen också."

5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även Landvetter kommer ha luciatåg 06-12 imorgon enligt Swedavia Landvetter.

Trevlig Lucia alla!

6. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte det var bara en spontan tanke. Det är väl många substanser som inte är tillåtna.

7. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns väll restauranger airside som har levande ljus. Ser inte direkt vilken skada du kan göra med levande ljus kontra enbart en tändare.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lyckades se att det fanns någon slags luciatåg på Centralen imorse. Var dock inte speciellt intresserad så jag undersökte inte saken närmare.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma på Malmö C även om det var ett litet tåg sett till antalet personer.

10. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Har haft ett par kvällar på kontinenten med julmiddagar för kunder och partners. Dom blev lite putta igår kväll då jag inte kunde vara ute sent med flight 08.00 hem till ARN. Anledningen är att min första pojke skall gå sitt första Luciatåg på dagis.

Och nu till poängen; om ni lyckas förklara för en ikke-svensk vad lucia och lucia tåget innebär bjuder jag på skumpa när nästa tillfälle ges... Jag lyckades inte och då lever jag på att internationellt bygga relationer och prata på...

Dom tyckte det där med Lucia lät rätt skumt...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!