Loungetillgång vid byte av kabinklass

Diskussion i 'Oneworld' startad av Magino, 18 Juni 2014.

1. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt läsa på om jag kommer ha lounge tillgång när jag byter kabinklasser med OneWorld.

Min resa skulle se ut som följande

Dag 1 LHR-PEK British Airways F natt flyg och landar dag 2 (flygtid 9h 45min)
    Dag 2 PEK-HKG KA F (flygtid 3h 40min)
    Dag 2 HKG-BKK Cathay Pacific Y

http://www.oneworld.com/ffp/lounge-access

Hade nu flyget direkt efter long haul flyget i F varit i Y tolkar jag det som att jag skulle haft till gång till första klass loungen i Peking, om det nu funnits en sådan. Nu är det ju dock ett flyg (visserligen i F men under 5h) mellan detta long haul flyg och flygningen i Y. Så den stora frågan är kommer jag ha tillgång till första klass loungen i Hong Kong?
    Hade varit lite segt att "fastna" i Hong Kong utan loungetillgång.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle säga att du kommer in eftersom du flugit longhaul F samma dag. Men varför i hela fridens namn ska du flyga Y HKG-BKK?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde få tillgång till lounge i Hong Kong.

4. Du får definitivt tillgång till Cathay Pacifics Arrival lounge som finns på landside under Airport Express station. Däremot vet jag inte om du har tillgång till andra lounger.

5. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för all input.

Y råkade vara det enda som är ledigt om jag inte vill komma fram efter midnatt. Sen är flygningen under 3h så egentligen bryr jag mig inte jättemycket om det är ekonomi, business eller första klass.

Grymt, ger mig iaf någon och en ny lounge :) Hade missat att den var öppen ända fram till midnatt. På många andra ställen är arrival loungen endast öppen fram till lunch.

6. MartinH

MartinH Medlem

En fråga på samma ämne:
    Vid bokning av Air Berlin i business; första benet GOT-TXL är "all-economy", medans TXL-AUH är i business, har jag tillgång till lounge i GOT? Tack!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!