Loungetillgång med EuroBonus Gold kort istället för Priority Pass?

Diskussion i 'Lounger' startad av Brandten, 20 Januari 2016.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innehar just nu ett Amex Platinum kort där jag förra året tjänade in årsavgiften efter lite bilhyra och hotellnätter i Sydafrika. I år verkar reseförsäkringen gjort sitt för att (nästan) motivera årsavgiften men jag har egentligen endast kvar kortet nu för de obegränsade PP lounge accessen jag har vilket har varit riktigt värdefullt på alla resor.

Nu när EBG kortet trillade ner i postlådan är frågan om EBG status på något sätt kan ersätta alla eller vissa loungebesök då jag i 9 av 10 fall flyger *A i olika bokningsklasser (oftast ekonomi eller Plus). Tänkte därför kolla med någon världsvan forumsprofil om ni kan svara på följande:

Scenario 1
    Låt säga att jag flyger TK till IST för vidare färd till DAC. Har jag på TK ekonomibiljett någon loungetillgång någonstans på IST?

Scenario 2
    Om jag flyger Lufthansa till IAH, UA till CUN, UA till IAH och UA till AMS har jag möjlighet för lounge någonstans som EBG trots att jag bara reser ekonomi?

Scenario 3
    En vanlig dagsflygning t/r till OSL med SK Go. Lounge access eller inte?

2. mha321

mha321 Medlem

EBG ger dig lounge vid av de resorna, både vid avresa och byten. Däremot får du inte ankomstlounge.

3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar. Ankomstlounge är inte det viktigaste då jag oftast vill ta mig till kund/kontoret så snabbt som möjligt.
    En liten följdfråga: Kan jag även gästa in FruBrandten eller kompanjon (förutsatt att dessa reser med samma flyg eller annat *A naturligtvis?)

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med EBG får du tillgång till Turkish Airline CIP Lounge Istanbul, när du reser på Economy biljett.

5. mha321

mha321 Medlem

Japp. En gäst i alla Star Lounger, samt hela familjen i SAS-lounger.

Smuffe och Brandten gillar detta.
  6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt... där rök mina roliga routing planer till DAC om en månad. :D

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ebg ger dig och en gäst tillgång till Star alliance lounger oavsett vilken kabinklass du reser i. Flyger du med lufthansa kommer du in i senatorloungen istället för businessloungen (senator är bättre).
    Den du gästar behöver inte flyga samma flight som du, räcker med något bolag inom Star Alliance

Last edited: 28 Januari 2016
    Brandten och Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!