Senaste nytt

Loungetillgång dagen före avresa

ELOS

Medlem
Hej

Jag har avresa med SAS i C (A-klass) i morgon 26/4. Jag har skrivit ut boardingkortet idag 25/4. Har man loungetillgång i Arlanda terminal 5 med utskrivet boardingkort idag 25/4 - tänkte ta lite och äta ikväll i så fall. Sover över på Radisson/Arlanda.
 

aldrighemma

Medlem
Hej

Jag har avresa med SAS i C (A-klass) i morgon 26/4. Jag har skrivit ut boardingkortet idag 25/4. Har man loungetillgång i Arlanda terminal 5 med utskrivet boardingkort idag 25/4 - tänkte ta lite och äta ikväll i så fall. Sover över på Radisson/Arlanda.
Nej, tyvärr inte. Man har bara tillgång samma dag som man reser.
 

Sahlen

Medlem
Nej, tyvärr inte. Man har bara tillgång samma dag som man reser.
Lite teoretisk fråga, men hur fungerar den regeln med flighter som avgår strax efter midnatt? Dvs, finns det en kompletterande regel som säger att oavsett datumskifte har man tillgång x timmar innan flygets avgångstid?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

aldrighemma

Medlem
Lite teoretisk fråga, men hur fungerar den regeln med flighter som avgår strax efter midnatt? Dvs, finns det en kompletterande regel som säger att oavsett datumskifte har man tillgång x timmar innan flygets avgångstid?
Jag TROR att dom bryter dygnet vid en annan tid än 00:00. (har för mig det är 03:00, men är inte säker). På så sätt så kommer man in på ett annat datum än flighten då den avgår strax efter midnatt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kris

Medlem

jsn

Medlem
Lite teoretisk fråga, men hur fungerar den regeln med flighter som avgår strax efter midnatt? Dvs, finns det en kompletterande regel som säger att oavsett datumskifte har man tillgång x timmar innan flygets avgångstid?
Enligt SAS hemsida Om försenat/inställt flyg, säkerhetskontroll, lounger, Fast Track och flygplatsparkering - SAS
  • Våra lounger öppnar ca 60 minuter före första SAS‐avgång och stänger ca 30 minuter före sista planerad SAS‐avgång. Lokala avtal kan innebära avvikelser i öppettiderna.
Har även för mig att jag sett en skylt som säger att loungen på ARN T5 öppnar kl 05.00.
 
Toppen