Senaste nytt

Lounger på Kastrup - SAS/Diners Club

Agö

Medlem
Ja, om du inte vill betala för inträde i SAS Lounge (f.d. SAS Business Lounge) ska du veta att övriga lounger inte är mkt att hänga i granen. Novia-loungen har förvisso utsikt över plattan men det är det enda som är bra med den. Servisairs lounge är inte heller något speciellt även om den är nyrenoverad. Bäst är i så fall Copenhagen Apartment, där brukar det åtminstone vara lugnt och skönt. 169 DKK p.p. i inträde.

CPH Apartment - Københavns Lufthavne
 

perhall

Medlem
Servisair-loungen har ju väldigt snygg inredning numera. Sen uppskattar jag lugnet där. Om man vill slippa folk man känner och chilla några timmar... sämre mat än SAS-lungen, ok dryck. Novia-loungen är ok men mycket mer folk än Servisair.../Per
 
Tack för väldigt bra svar. Jag har nog missförstått och trott att det bara fanns en SAS lounge. Om jag förstår det rätt nu så finns det en som jag får tillgång till då jag nu flyger Business och en som endast Guldkorts medlemar får tillgång till. Tror vi kör på Diners då jag har massor med besök som bränner inne och det är billigare betalaccess. Återigen duktigt irriterande att man inte får använda sina intjänande besök på medresernärer. Tog upp det med Diners vid tillfälle och damen som svarade kunde ju inget annat än att hålla med och föra det vidare. Har man tjänat ihop sina besök borde man ju själv få välja hur man använder dom åtminstonde till familjen.
 

Thornado

Medlem
Jag känner mig lite smått konfunderad kring vad som gäller angående lounge-access vid ankomst till Köpenhamn.

Om man läser på den svenska sidan kring lounge-access så kan man läsa följande om Plusbiljetter:
SAS Plus: Du är välkommen till SAS lounger i hela världen samt våra partners lounger i Beijing/Peking, Shanghai och Bangkok. Du har dessutom tillgång till vår lounge på ankomstflygplatsen (på de flygplatser loungen ligger i närheten av ankomstterminalen).

Det tolkar jag alltså som att om man flyger Plus så har man tillgång till loungen även vid ankomst även om man inte har en flight vidare. På den engelska sidan står dock inget om detta, utan bara
Gold members also have lounge access when arriving from an SAS operated intercontinental flight (though not at Newark due to airport authority regulations).
dvs, det handlar bara om Guldmedlemmar, och bara för interkontinentala flygningar.

Är det någon som har full koll på vad som gäller på Kastrup?
Jag kommer nämligen att göra en mileage run och flyga ARN-CPH-MAD-CPH på fredag, och sen CPH-MAD-CPH på lördag. Jag är guldmedlem och flighterna mellan CPH och MAD är i Plus. Det jag undrar över är alltså om jag kommer att kunna ta mig in i loungen på fredag när jag kommer tillbaka till CPH, trots att jag inte har någon mer flight den dagen.
 

bjobr

Medlem
Är det någon som har fler mätpunkter vad gäller CPH-loungen och tillträde då man kommer från Sverige och inte ska vidare? Jag kommer till CPH med Plus-biljett alldeles för tidigt för mitt eget bästa och det vore smidigt att kunna hänga i loungen en stund... kan man snacka sig in?
 

fcx

Medlem
Är det någon som har fler mätpunkter vad gäller CPH-loungen och tillträde då man kommer från Sverige och inte ska vidare? Jag kommer till CPH med Plus-biljett alldeles för tidigt för mitt eget bästa och det vore smidigt att kunna hänga i loungen en stund... kan man snacka sig in?

Det är givetvis gratis att fråga, men jag skulle bli förvånad om de släppte in dig. Försök att hitta en diamantmedlem som gästar in dig som ankommande eller förbered dig på att sitta i flygplatscaféet.
 
Toppen