Lounger Los Angeles och Las Vegas?

Diskussion i 'Lounger' startad av Immelman, 14 September 2016.

1. Immelman

Immelman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska fara till Las Vegas via Los Angeles m SAS och vid en snabbsökning på forumet verkar det som att SAS lounge vid LAX är bra. Det står att det är lounge on arrival i LAX hos SAS men jag har läst att det inte går att komma åt den vid ankomst? Så vilken lounge kan man hänga i isf?

På väg tillbaka verkar det som om Centurion Lounge i Las Vegas är värd ett besök?

Har EBD och Amex P, tacksam för tips!

2. JohanA

JohanA Medlem

Ska du ha lounge i Las Vegas eller Laval? :)
    Stämmer, ingen lounge on arrival på LAX när du ankommer med SAS.

Immelman gillar detta.
  3. Immelman

Immelman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ha, fånigt stavfel. Tack för bekräftelsen.

4. LMH

LMH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan rekommendera Amex Centurion på LAS. Sjukt bra frukostbuffé, och finfina drinkar om man är där lite senare på dagen. Dessutom utsikt över flygplatsen.

rvarttinen och Immelman gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt... Varför var jag inte där förra året istället för att sitta i en inte fullt lika fräsch PP lounge "The Club".

6. Finns väl ett antal lounger på lax du kommer in i med priority pass. I Vegas är centurion lounge svårslagen

Immelman gillar detta.
  7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har ingen egen lounge på LAX, men tycker du ska göra ett besök i *A-loungen där. Satt häromveckan på deras uteterass och pimplade i mig ett glas vin samtidigt som jag följde inkommande SK939 på flightradar, den landade sedermera på bana 24R som går att se genom glasrutorna. Alltid lite småskoj... :)

Immelman och Abbs gillar detta.
  8. Immelman

Immelman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen. Av ngn anledning har resebyrån bokat Virgin America från Los Angeles till Las Vegas, får väl bli deras lounge i terminal 3. Och så Centurion + Starloungerna på returen.

9. Johanna

Johanna Medlem

Jag fattar inte. Åker från LAX imorgon medd SAS i Business. Är även EBD. Kollar i loungebuddy vilka lounger jag har access till men blir inte klok. Den raddar upp internationella terminalen och sen terminal 2-7. Men på min bokning står det terminal B. Det står det även när jag söker på flighten på loungebuddy.

Hur kan jag få koll på vilka lounger jag har access till och vilka som är bra samt vilka som är rimliga att välja mellan. Jag orkar inte springa över hela flygplatsen. Kommer inte heller vara så att jag behöver äta massor. Har ätit Hiltonfrulle (vilket inte brukar vara så imponerande iofs) och sen blir det mat på flyget.

10. JohanA

JohanA Medlem

Du ska flyga från Tom Bradley international terminal. Det är terminalen "längst ner" i U-svängen. Det finns en stor Star Alliance lounge för business class och guldkort som du har tillgång till. (finns även en tillhörande del för förstaklass)

Det är till denna lounge du ska gå, ingen annan. :)
    Idag öppnar Star Alliance nya lounge på Los Angeles flygplats LAX - BusinessClass.se

rvarttinen och Immelman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!