Senaste nytt

Lounger i Boston resp San Francisco - American Airlines/British Airways

hoss

Medlem
Flyger inrikes First Class med AA från Boston samt BA CW från San Francisco. Hur är deras lounger? Är det värt att checka in tidigt bara för att mysa lite extra? Gillar när det finns lite mat och god dryck (dvs alkohol).
 

kristerj

Medlem
BAs lounge i SFO har haft väldigt trevlig personal när jag varit där, de gick runt och bjöd på tilltugg och var allmänt tillmötesgående. Sedan är det ju boarding direkt ner till planet, så du slipper trängas eller vänta i onödan.

Nedan några bilder:
SFO (57 av 60).jpg
SFO (58 av 60).jpg
SFO (59 av 60).jpg
 

rvarttinen

Medlem
AF:s lounge i SFO är trevlig, men inte så stor. Men det blir snabbt ganska många personer som dyker upp innan den dagliga flygningen. Tips: var ute i god tid och paxa en bra plats!

Tidigare gick det att komma in i en anan lounge (Nortwest tror jag) på Priority Pass, men det har upphört sedan en tid (drygt ett år) tillbaka.

PP ger tillträde access till United Club loungen i den andra halvan av den internationella terminalen. Dock, när jag var där för ett par år sedan fick jag betala för drickat i baren.

Lounge i Boston? Hoppeligen blir det tillfälle att prova det i mars 2013. Ser att PP har tillträde till United Club och Air France (!) på Logan. Men, kommer nog ha tillträde till AF:s lounge genom biljetten, om jag får som jag vill ...
 

jumbooze

Medlem
PP / United Club, kan någon bekräfta att man betalar i baren fortfarande?
För PP hemsida, listar bara Alcohol tillgängligt med bar icon ej om det betalas...
 

Senator

Moderator
I United Club finns det "vanligt" och "premium." T.ex. vanligt är ett glas husets vita som är gratis. Sedan kan det finnas någon premium vin som kostar. Detta koncept införde Continental då CO var ensam rätt länge att erbjuda gratis alkohol inom USA.
 

jumbooze

Medlem
Kommer vara i transit på SFO i lite drygt 3 timmar, kommer in med LX C och åker vidare med United "First" domestic från terminal 1, jag har PriorityPass, är det någon som har ett bra tips på vart man kommer kunna ta sig in?
Är det PP/Alaska Airlines som gäller eller hur kommer man in i någon United Lounge som är trevligare? Och isf. vart ska man ta vägen efter immigration och customs?
 

Senator

Moderator
Kommer vara i transit på SFO i lite drygt 3 timmar, kommer in med LX C och åker vidare med United "First" domestic från terminal 1, jag har PriorityPass, är det någon som har ett bra tips på vart man kommer kunna ta sig in?
Är det PP/Alaska Airlines som gäller eller hur kommer man in i någon United Lounge som är trevligare? Och isf. vart ska man ta vägen efter immigration och customs?

Eftersom du är i transit på en internationell resa i affärsklass samma dag har du access till United Club. Om jag minns rätt är Alaska i T1 medan UA Inrikes är T3 och det blir ny process med säkerhet om du sedan skall ta dig till T3 från T1. UA Club Inrikes SFO är helt ok, men inget märkvärdigt..
 

jumbooze

Medlem
Tack Senator, jag var osäker på om jag kom in på United Club då jag åker vidare domestic (SFO-SAN).
Nu har jag ju lite mer möjligheter :D
 

hoss

Medlem
Är nu hemma igen och kan meddela att Admirals Lounge i Boston var riktigt trevlig. Det fanns ett basutbud av öl, vin och sprit som var gratis, vill man ha lite finare sorter får man betala. Mat fanns att köpa, det enda som var gratis var snacks .BA-Loungen på SFO var också trevlig, med direkt ombordstigning. Det fanns soppa och flera sorters smörgåssnittar samt lite grönsaker och oliver etc. Duschar fanns på bägge ställena.
 
Toppen