Lounger Bangkok när man reser med Finnair?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Göran C, 9 Februari 2019.

1. Göran C

Göran C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska för ovanlighetens skull åka Finnair från Bangkok. Vilka lounger har jag att välja på som resande i Finnair business?

2. M@GNÜS

M@GNÜS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JAL, Cathay och Miracle Business Lounge.
    Qatar finns också, vet inte hur det är med access.

3. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du bara en buisness biljett och inget statuskort kommer du bara in i Miracle loungen. Du får en liten entrébiljett när du checkar in.

4. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du ett PP kommer du in i betydligt bättre lounger t.ex. Oman och Air France - KLM SkyLounge.

Miracle är inget vidare. Jag hade ätit på en restaurang istället. Gått till loungen för fri dryck.

5. Sweden

Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rekommenderar Qatars lounge om du har access. Lite speciella öppettider men loungen riktigt bra :)

0091734C-EA3F-4FFE-AB76-50A606FDCC3C.png

6. Radio Tirana

Radio Tirana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr, ledsen att göra dig besviken, men @samet har rätt här.

Väldigt snålt av Finnair kan tyckas. Vet inte när detta ändrades... 2016 kom jag in i Cathays lounge när jag flög Finnair business från Bangkok, men året därpå fick man bara en Miracle-biljett.

Miracle är som andra påpekat här inte värt någon större tid... man kan få till en bra fylla där, och med några glas innanför västen är deras mat nästan ätlig.

7. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lägger upp några bilder ifrån 2 Miracle Lounger på Bangkok-Suvarnabhumis flygplats

1-8 Miracle Lounge 1

9-14 Miracle Lounge 2

Använder dessa lounger mestadels då jag flyger med Malaysia Airline till Kuala Lumpur och till Manila

Personligen tycker jag dom är helt ok
    Där man kan sitta i lugn och ro och få något gott att äta och dricka innan det är dags att gå till gaten

Hoppas Ni kommer få en fin stund i loungen och att Ni kommer att trivas

Bifogade filer:

8. pep

pep Medlem

Finnair Business er god nok for tiltraede:
    The lounge is only open for business and first class passengers. You cannot access it based on Oneworld status (Sapphire or Emerald) if traveling on economy. You can, however, access it when flying on other Oneworld airlines on business or first.
    Set paa Qatar Airways Premium Lounge Bangkok Opening Hours (January 2019) | LoyaltyLobby
    Selv om du faar kupon til Miracle kan du ogsaa lave loungehopping i JAL, Cathay, Qatar, m.fl.

Last edited: 10 Februari 2019
    Jones, 011430121 och Fritidsforskare gillar detta.
  9. Göran C

Göran C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack alla! Var någon annanstans skulle man kunna få så bra info i en fråga som den jag ställde?

Jones och Jane Insane gillar detta.
  10. Radio Tirana

Radio Tirana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant! Jag blev själv nekad inträde i Cathays lounge när jag flög Finnair i januari 2017 och hänvisades till Miracle-loungen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!