Senaste nytt

[Loungeguide] United Club, Mexico City, MEX

Första resan med guld så att man kan komma in i loungen utan hjälp. Bäst att dokumentera! =)

Uniteds Club på MEX ligger på andra våningen, mitt emot gate 19, i T1. Det byggs om en del precis vid en av ingångarna till loungeområdet så kommer man från "fel" håll får man ta en liten omväg.

Om själva loungen finns inte så mycket att säga. Bilderna är från mitt första besök runt 08:00, men vid mitt andra besök, runt 10:00 (det är en annan historia) hade det inte hänt så mycket förutom att yoghurten bytts ut mot en skål med ostkuber och oliver.

Kvinnan vid receptionsdisken var mycket trevlig och hjälpsam och fixade till mina biljetter och bokningar medan jag fortsatte mumsa ost och dricka pilsner.

Så, för att summera, inte världens lyxigaste lounge, men jag har inte så stora krav. Än. :)

IMAG0303.jpg IMAG0304.jpg IMAG0305.jpg IMAG0306.jpg
 

Moco

Medlem
Kul! Har bara goda erfarenheter av United Club/Red Carpet Club. De ställen jag haft nöjet att besöka har alltid varit bra (om än inget överflöd av lyx) och haft mycket bra personal. :)
 

peolekare

Ny medlem
Jag har besökt den några gånger, ganska okej, men svår att hitta till vill jag minnas, mitt emot Admiral's Club. Jag använder Priority Pass och det är en av 2 lounger som finns tillgängliga i Terminal 1. I Terminal 2 finns två AeroMexico-lounger som är betydligt bättre än denna. Men som sagt, den är helt okej.
 
Toppen