Senaste nytt

Loungeförslag inför kommande resa till pacific

troligt

Medlem
Hej!

Tänkte passa på att be om tips inför vår kommande resa, då specifikt vad gäller vilka lounger vi kommer ha tillgång till - men framförallt om det är någon lounge som kan vara värd att lägga lite extra tid på?

Vi har inte någon speciell lounge-access utöver Star Alliance / Eurobonus Gold samt att vi flyger Business eller First på sträckorna.

Rutt:
  • Arlanda -> Frankfurt (Lufthansa, Business, Terminal 5)
  • Frankfurt -> Peking (Air China, First, Terminal 1)
  • Peking -> Auckland (Air China, Business, Terminal 3)
  • Auckland -> Sydney (LATAM, Business, Terminal ??)
  • Sydney -> Peking (Air China, Business, Terminal 1)
  • Peking -> Frankfurt (Air China, First, Terminal 3)
  • Frankfurt -> Arlanda (SAS Plus, Terminal 1)
Alla tips mottages tacksamt!
 
Lite OT men du skall inte ha för höga förväntningar på Air China Första klass... det är en riktig nitlott.

Försök om du kan boka om eller flyg business bara med dom för dom extra 50 000 poängen du pröjsar för award på F är inte värt det...
 

troligt

Medlem
Lite OT men du skall inte ha för höga förväntningar på Air China Första klass... det är en riktig nitlott.

Försök om du kan boka om eller flyg business bara med dom för dom extra 50 000 poängen du pröjsar för award på F är inte värt det...

Tanken var att byta till Lufthansa First, vilket nu faktiskt finns som möjlighet - men då har jag problem med "married segments" enligt Tallinn, så jag kan inte ändra resan FRA-PEK utan att också ta bort Peking-Auckland, och det finns tyvärr inga business class award säten kvar på endera sträckor, så jag kan inte "downgrada" för att spara poäng utan att hela resan går kaputt verkar det som.

Eftersom första flygen (ARN-FRA, FRA-PEK) går redan nu på onsdag (4/1) så får det bli som det blir, vi var ute rätt sent med att leta awards från början.

Som tur var är det relativt nya 777-300ER som vi får åka med på 3 av 4 segment, och dom har ändå fått rätt bra kritik för sin hårdvara som jag förstår det.
 

agehall

Medlem
Kan inte komma på något på den rutten som är värt att spendera extra tid i.

Generellt sett är det lite sent att optimera lounger när man redan bokat rutten. Och vill man få koll på lounger som kan vara värda att besöka så finns ju två trådar om just det.
 
Toppen