Senaste nytt

Loungebesök med någon annans kort...?

sweflyer

Medlem
Det kan nog gå att gå in på en dinerslounge utan att namn på kort och boarding pass stämmer. I de fall man kontrollerar boardingkortet är det såvitt jag kan se en mycket enkel kontroll bara av att man i princip är inbokad på någon form av flygning därifrån. De sitter inte och jämför namn vad jag har noterat i alla fall. Jag har aldrig sett att boarding pass faktiskt scannas i en dinerslounge på en skandinavisk flygplats.

Ovan gäller för Dinersdelen av kortet. För Star Gold delen så borde kort och/eller boarding pass scannas enligt konstens alla regler.
 

sweflyer

Medlem
Finns rapporter att så skett på Menzies, Arlanda T5, på senare tid. Se @Dr. Miles inlägg.
Absolut, i Menzies Business på ARN har de ibland kontrollerat mitt Boarding pass. Det betyder att jag räckt över det, de har kollat på det ungefär en sekund - vartefter jag fått tillbaka det. Det har däremot inte scannats - vilket alltid sker när jag går in någonstans med premiumbiljett eller status. Det är skillnaden som jag upplevt det.
 

Stefan62

Medlem
Absolut, i Menzies Business på ARN har de ibland kontrollerat mitt Boarding pass. Det betyder att jag räckt över det, de har kollat på det ungefär en sekund - vartefter jag fått tillbaka det. Det har däremot inte scannats - vilket alltid sker när jag går in någonstans med premiumbiljett eller status. Det är skillnaden som jag upplevt det.

Samma sak sker i T2-loungen.
 

El0

Medlem
Då borde "man" ju spärra det. Undrar om det också spärras för inträde i lounge?

Förlorade hela min plånbok inkl. EB-kort (ej MC/Diners/AMEX).
Ringde EB och bad att få kortet spärrat.

"Det går inte att spärra kortet" var svaret.
-Men tänk om någon köper muffins för mina poäng?
"Det går inte, de måste ha din säkerhetskod. Du kan vara lugn."

Nu var ju detta trots allt kundtjänst jag pratade med, så ta det med en nypa salt... :)
 

Agö

Medlem
Förlorade hela min plånbok inkl. EB-kort (ej MC/Diners/AMEX).
Ringde EB och bad att få kortet spärrat.

"Det går inte att spärra kortet" var svaret.
-Men tänk om någon köper muffins för mina poäng?
"Det går inte, de måste ha din säkerhetskod. Du kan vara lugn."

Nu var ju detta trots allt kundtjänst jag pratade med, så ta det med en nypa salt... :)
Hmm, trycker man ens in kod ombord SAS (det var mycket länge sen jag betalade för något ombord)?
 
Toppen